Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

dinsdag, oktober 02, 2007

Trainingsmishandeling*

Buurman is al lang gepensioneerd en heeft een pony voor de wagen staan. We bespraken de training van ’t beest. Ik ben uitgenodigd om mee te gaan.
En dat ga ik zeker eens doen. Er is op dit moment heel wat te doen over de training van top-paarden. Er was de zaak van Christine Wells in Duitsland, die haar paarden met stang en trens zo stevig aanpakte dat het bloed uit hun monden droop. En nu de toestand rond Power and Paint waar een zekere CvB een bijzondere demonstratie van haar methode laat zien. CvB heeft een reputatie van hier tot Tokio dat zij zulke zachte methodes hanteert.
Buurman zegt dat “ze” het allemaal zo doen, als niemand het ziet. Ik vind dat zo ongelofelijk. Dan speelt de hele sport Horen Zien en Zwijgen...
En hoe ongelofelijk ik het ook vind, naarmate ik er meer over nadenk, buurman zou gelijk kunnen hebben. Net als het dopinggebruik in diverse sporten. Achteraf roept men om vergeving en wir haben es nicht gewust.
Het is pijnlijk om in het groot te gaan denken, liever blijf ik naief.

* methode van training die eigenlijk je reinste mishandeling is maar zo niet genoemd mag worden.

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Daar kan ik nou ZOOOO KWAAD over worden he!! Dat heeft toch gvd niks meer met sport te maken!!! Om te janken....echt!! Hier word ik niet vrolijk van!! Joycekes X

6:34 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hier wordt ik niet vrolijk van. Hee, dat lijkt wel die vent van de smaakpolitie.
Maar even zonder dollen, het was toch al lang bekend dat CvB bepaald niet de meest vriendelijke amazone van Nederland is. Of ben ik de enige die dat zag ?

8:56 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage