Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

woensdag, december 06, 2006

Suffig

Kunnen paarden dom zijn? Ik vraag het mij soms af. In het boek “De aard van het paard” zijn er vele pagina’s aan gewijd. Er wordt geschermd met allerlei testen en onderzoek om te bepalen hoe paarden denken en wat hun leervermogen is. Zulke tests heb ik niet dus ik ga af op mijn instinkt. Ik heb het idee dat ik minder connectie krijg met een “dommer” paard dan met een “slim” paard.
Shires zijn groot en traag. Een van de vriendjes van Ocho is een jonge Shire hengst en hij is prachtig en reuze lief. Ik zou graag vriendschap met hem willen sluiten maar ik vind geen enkele connectie. Misschien zijn Shires wat “kat uit de boom kijkerig”. Dat zou kunnen, maar ik moet bekennen dat mijn eerste indruk is dat ik hier te maken heb met een bijzonder dom paard. Hij loopt suffig om zich heen te kijken als ik hem uit de wei haal en zet geen stap harder bij aansporingen, loopt vlot zijn eigen stal voorbij en de verkeerde stal in.
Wat opvalt is dat deze Rohan sinds Ocho bij hem woont steeds meer uit zijn schulp kruipt. Misschien voelde hij zich onderdrukt en kan hij nu lekker een bondje sluiten met Ocho. Hij lijkt ineens veel slimmer.

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Volgens mij is Rohan super intelligent.
Michel.

7:57 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

dombo..he..dombo! Slap!! X

10:09 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage