Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

woensdag, januari 24, 2007

Resumerend

De wijze waarop ik Ocho nu houd strookt absoluut niet met wat ik eigenlijk voor hem wil. Maar het is zo’n leuk huis waar hij woont en de mensen zijn zo leuk dat ik er heel gelukkig ben.
Maar Ocho blijkbaar niet, en al peinzend besef ik dat hij gelijk heeft.

Ocho is betrapt op luchtzuigen. En dat is een nare stalondeugd, een uiting van verveling.. Ik wil er dus onmiddellijk voor zorgen dat hij afleiding heeft voordat dit gedrag beklijft. Sinds ik weer werk staat Otch veel te veel op stal. Het komt voor dat hij van de 24 uur er 23 binnen staat. Hij was gewend aan veel meer aandacht en beweging. Het is niet goed voor een paard zoveel geestdodend op stal te staan en al helemaal niet voor zo’n jonkie als Ocho.
Ik ben diep balend.
Weet er toevallig nog iemand een weide voor dag en nacht?

5 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Een weide is met dit vorst-weer ook niet ideaal, lijkt me.
Wat ik voor Nosey zou willen is groepsstalling; open-stalling, met een weide erbij, zodat ze zelf in en uit kunnen (loopstal). Waar komt dat in NL voor; eens Googlen. Of zelf oprichten; wat denk je ervan Mrie?
Niets ten nadele van je huidige, geweldige stal en de fijne verzorging natuurlijk!

Dikke zoen, ook aan Ocho en Diever!!
Claudia

12:42 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hey Marie, Dat is zeker balen zeg!!! ik zou als ik jou even op marktplaats kijken bij stalling en weidegang. om hem nu nog dag en nacht buiten te zetten is met dit weer denk ik ook niet ideaal, had je denk ik eerder mee moeten beginnen.

liefs mijntje

5:33 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Nou is nog niet serieus hoor, en ik hoop ook dat het niet serieus word want ik vind het nu zo leuk.
Er zal nog wat gepraat moeten worden. Ik hoop maar dat er een oplossing te vinden is.
De vraag waarmee ik mijn blog besluit is retorisch.

7:53 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Kan hij daar waar hij nu staat niet dag en nacht buiten staan? Als het je verder zo retegoed bevalt, zou ik eens met de eigenaresse gaan praten... . En wie weet, kan ie gewoon lekker altijd de wei in.. . Snuksnes Mrie! X

12:17 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Helaas kan ik Ocho nog geen dag- en nacht buitenverblijf aanbieden, dit is pas vanaf het voorjaar weer mogelijk. Overdag weidegang is geen probleem maar ik wil niet dat de paarden 's nachts in een pikdonkere weide staan die is afgezet met prikkeldraad!!!! Ik heb hier helaas erg dramatische voorbeelden van gezien en gehoord. Dat draad is mij ook een doorn in het oog maar helaas verbied Natuurmonumenten mij er iets anders omheen te zetten.... Vanaf het voorjaar is de andere weide, die is afgezet met schriklint!, weer goed begaanbaar. Momenteel doet deze het meeste denken aan een openlucht zwembad, zucht...
Wil Mrie zeker niet kwijt als bewoner maar het gaat in de eerst plaats op Ocho!! Hopelijk vinden we een oplossing.
Dees ("de eigenaresse" :o)

4:57 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage