Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

vrijdag, juni 15, 2007

Kiezen

Willen wij verzekerd blijven dan moeten wij allemaal minimaal 1 maal per jaar naar de tandarts. Ocho is niet verzekerd maar moet van mij toch. Ik maakte mij zorgen over zijn voortanden, hij is aan het wisselen maar het schoot niet op. Zijn tandvlees zag er gespannen en rood uit.
Ferdie heeft paardenfluisterkwaliteiten. Hij is heel rustig en maakt op een respectvolle manier eerst kennis met zijn patiënt. Je ziet gewoon dat ze zich aan hem overgeven.
Omdat Ocho nog zo jong is hebben we hem toch maar een rustigmakertje toegediend. Oraal, bij Ferdi wordt niet gespoten.
Dat vind ik toch zo iets hè. Ik was eens op een stal waar de tandarts kwam. De man die zich normaal gewoon veearts liet noemen maakte een ronde door de stal en alle patiënten kregen een prik. Tegen de tijd dat ze wankelend en kwijlend in hun stalletje stonden ging de “tandarts” aan de slag.
Het kan natuurlijk voorkomen dat het zonder echt niet gaat en dat de behandeling echt noodzakelijk is. Ik ben dan niet tegen een verdoving.
Toen Ocho lekker relaxed om zich heen stond te kijken bleek dat hij twee wolfskiezen heeft die er nog niet uitwillen en waar hij een klein beetje last heeft. Nou hebben ze daar vaak meer last van als het nog kleine kiesjes zijn dus laat nog maar even groeien. Misschien gaat het dan over. Hoewel Ocho zich heel zielig voelde moesten toen nog zijn voortanden. Er is er een getrokken, het was maar een heel klein dingetje maar met een vette ontsteking er onder. Dat wisselen dat moet de natuur verder zelf maar doen.
Ocho mocht nog even een uurtje niet eten maar was nog steeds zichzelf. Hij ging een lekker in de bak liggen rollen toen hij klaar was en dat was dat.

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Die 'tandarts' ken ik volgens mij!!!! Als veearts ben ik erg tevreden over hem, maar hij hoeft niet meer de tanden van mijn paardje te doen. een echte tandarts is toch fijner en ook zip deed het prima zonder verdoving maar eerst even rustig kennis maken met de tandarts.

kus mijn

9:20 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

haha die 'tandarts' ken ik ook wel!!als veearts is het ook niks ik heb het liefst nog die uit rooi.die is ook lekker rustig en neemt er ook zijn tijd voor.
kuss loya

7:22 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage