Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

zaterdag, oktober 06, 2007

Diefke

Het heeft zo'n zeven jaar geduurd voor ik Diever ervan heb kunnen overtuigen dat het leuk zou zijn als hij met me mee liep tijdens het rijden. Pas toen hij ontdekte dat we dan ZONDER HEM naar het BOS gingen, ging de knop om.
Hij reageert perfect ook al moeten we een stukje langs de weg. Als we draven of galopperen dan loopt hij een meter of tien achter ons. Als we stappen dan zeg ik: "ga maar vooruit" en dan gaat hij een meter of tien voor ons lopen. Op die manier kan ik hem steeds in de gaten houden en hij mij...
Hij is een windhond en het blijft dus oppassen dat hij niet toevallig het wild eerder spot dan ik. Als ik op tijd ben kan ik hem makkelijk onder controle houden, en ik ben eigenlijk altijd op tijd. Het enige wat ik lastig vind is dat het honden-los gebied in de Drunense Duinen niet bedoelt is voor paarden. Dus ik ben altijd ergens in overtreding.......
Risico van het vak zullen we maar zeggen.

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Hoi Marie,
ik kwam bij toeval weer eens langs. Leuk om meteen weer iets over Diever te lezen, wat een heerlijk leventje heeft hij toch bij je. Onze honden luisteren ook erg goed en zijn makkelijk maar het blijft toch wel bijzonder een windhond buiten zo onder controle te hebben ;-)
Groetjes,
Denise

9:41 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage