Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

dinsdag, maart 13, 2007

Valse start

Het valt niet mee het krediet te terug krijgen wat je kwijt raakt bij een valse start. Een Blanco begin, je begint bij nul en naar gelang je gedrag, persoonlijkheid en je besluiten win of verlies je aan respect, waardering or whatever...
Maar bij een valse start begin je in de min of zelfs diep in de min.

Deze valse start wordt aangevoerd door de schurftmijt van Ocho die met een rap tempo terug gekomen is na de verhuizing. Ik zou het mijzelf kwalijk genomen hebben als ik willens en wetens ergens een start probeer te maken en met een schurftig beest aan kom zetten.
Het is besmettelijk maar hoe besmettelijk daar zijn de meningen zeer over verdeeld. Volgens de veearts valt het wel mee, maar het woord schurft roept de meest vreselijke beelden op bij de buren van Ocho. Ik kan ze geen ongelijk geven. Ik zou er ook overduidelijk NIET gelukkig zijn met een nieuwe buurman met schurft, luis, droes of god weet wat voor iets besmettelijks. Vervolgens mij er mee bemoeien om een oplossing te vinden en de schade te beperken, voor mijn paard, voor alle andere paarden. Alleen de frase “je moet het niet persoonlijk opvatten” betekent dat er iets vreselijk persoonlijks gezegd gaat worden. En dan heb je dus een heel valse start, al vraag ik me af of dat nou voor de ander is of voor mij...