Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

vrijdag, mei 09, 2008

Vink

Een aanvinklijstje is best heel handig. Dan kun je bijhouden wat je gedaan of gezien hebt. Zo hebben wij er altijd een of meerdere bij ons als we even weg zijn. Bijvoorbeeld als we naar London gaan. Heel in de verte een puntje van the towers, Vink. Een vage schaduw van The eye, Vink, st Pauls op een plakposter in de metro, Vink. Dat scheelt een boel lopen en daar hoeven we dus niet meer naar toe.... Lekker makkelijk
Er is ook een lijstje van dieren die ik live gezien heb(en dan niet in de dierentuin maar in de wild). Het zijn er inmiddels al heel veel, van duivelsvis (brrr) tot mestkever en poema tot grijze walvis. Vink Vink Vink...
Ik heb met tante Es een ritje gemaakt naar Friesland. Ik speelde weer eens gezelschapsmens in de auto. En zo ik kon weer een felbegeerd Vinkje zetten, namelijk dat bij de Lepelaar. Een erg leuk beest met zijn gezwaai in het water. En een vogeltje hè, ik houd van vogeltjes... Meer van zingende vogeltjes dan van zwaaiende, maar voor de afwisseling is zwaaien ook wel eens leuk.

3 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Vinken! Ook leuk he?

Ja, de lepelaar, oftewel: Platalea leucorodia. Gave beesten zijn dat he? Sinds 2004 geen bedreigde diersoort meer. Met dank aan onze natuurbeschermers.

Lepelen zeg ik!

12:39 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

De witkuif-kaketoe is ook van je lijstje gevinkt.

6:22 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ja mooi! Staat ook op mijn gezien-lijstje

10:51 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage