Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

donderdag, oktober 19, 2006

Compliment

Als iemand mijn hulp kan gebruiken ben ik nooit te beroerd om een handje te helpen. Zo ook vandaag. Bij een van mijn vriendinnen moesten er een aantal pony’s onder de man naar hun nieuwe stal gebracht worden. Het was voor het eerst sinds Frits er niet meer is dat ik weer in het zadel zat. Het was een lekker ritje.
Inmiddels ben ik op een leeftijd dat heb ik geleerd dat klagen niet helpt en vooral ook de sfeer geen goed doet. De dame naast mij was een stuk jonger dan ik. En dat bleek. Misschien moet ik nog een flink stuk ouder worden voor ik mij ook niet meer stoor aan dergelijke uitingen. Ik vind het moeilijk om zelf dan juist dáárover niet te gaan mopperen. Dat heet dan in goed Nederlands: “De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet”. Mijn oplossing is "Niet Reageren!". Alleen reageren op neutrale of positieve geluiden. Krijg ik later te horen dat ik zo lekker rustig ben!!!!? Dat was bedoelt als compliment en zo heb ik het natuurlijk ook aangenomen. Maar ik ben helemaal niet rustig...
Ik ben vrolijk, uitbundig, bazig, blij, haastig, gespannen, slaperig of weet ik veel wat, maar ik ben niet rustig.
Het werd een erg drukke, leuke dag. De pony’s zijn goed aangekomen, er is goed gegeten en gedronken, er was een demonstratie voetbal te paard, er zijn sleutels zoekgeraakt en weer gevonden, beestjes geaaid en geknuffeld en nu ben ik moe. Dus ga ik gargelen op de bank, daar word ik eh... rustig van.

4 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Zo heerlijk rustig, ja ja! (Je kent dat liedje vast wel)
Mooi stukje weer, Mrie en je bent inderdaad alles wat je daar zegt... and more! Dikke zoen!

11:44 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

haha! marie en rustig!!!!
Hoe vond je het om weer in het zadel te zitten???
zit nu alweer vol verwachting op je volgende verhaaltje te wachten! geweldig leuk!!!

liefs mijntje

6:35 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Leuk om jou met de paardjes bezig te zien terwijl ik aan het werk was!

X Eefje

10:44 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Heb ik ok wel es gedaan, was ontzettend leuk en LOMP! X

6:28 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage