Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

vrijdag, oktober 13, 2006

Was

Mijn man vind altijd dat ik zo stink als ik thuis kom. En daar heeft hij helemaal gelijk in. Het probleem is alleen dat ik de paardenlucht niet als stank ervaar. Er is niets lekkerder dan daarna even douchen en lekker op de bank gargelen*. Een probleem, ik heb als ik thuis kom nooit zo’n zin om meteen te gaan douchen. Ik wil eerst gargelen en misschien zelfs wel een dutje doen. Ro heeft hier heel begrijpelijk een hekel aan. Hij vind mij op dat moment een stinkend wezen wat ons huis vervuild.
Een nog grotere vervuiling is de was die ik geregeld meeneem. Omdat ik nu niet meer rijd ben ik even af van de vieze stinkende dekjes waarvan er niet meer dan twee tegelijkertijd in de wasmachine kunnen. Mijn lieve Ro is erg allergisch voor haar, daar krijgt hij jeuk van. Haar van honden, katten en ook van paarden. Het liefst zou ik een tweede wasmachine hebben om dit soort was in te doen. Maar ik moet roeien met de riemen die heb. Dus onthaar ik de dekjes met een speciale borstel, draai een wasje en vervolgens laat ik de wasmachine nog een keer leeg draaien met een beetje chloor zodat alle vieze luchtjes en hopelijk ook alle haren er weer uit verdwenen zijn. Soms gaat dat mis en heeft Ro van top tot teen jeuk; Arme man, schuldige vrouw.
Nu ik geen dekjes meer in de was heb is het allemaal een stuk makkelijker. Het enige wat nu vaak moet zijn de snotlappen van Ocho, en mijn truien en vesten, die vind hij namelijk ook heel handig om zijn neus aan af te vegen.

*Gargelen: Aansuffen, niets doen, overal aan beginnen en niets afmaken terwijl je je afsluit van de rest van de wereld, terwijl je eten, drinken, kussentjes, dekbedjes en boekjes om je heen verzameld

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

marie
ik ken dat probleem!!
als ik thuis kom moet ik ook altijd meteen gaan douche! echt vervelend je mag niet eens even thuis komen en ff op de bank gaan zitte!!

10:30 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage