Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

zondag, oktober 01, 2006

Natuurlijk

Is het zo dat als je van mening bent dat je een paard zoveel mogelijk op een voor hem natuurlijke manier moet behandelen en benaderen dat je dan dus niet aan dressuur kunt doen?? Of aan aangespannen rijden? Dat je dan per definitie zonder zadel, ijzers en strijklappen moet doen?
Puristen vinden van wel. En dit woord heb ik nu maar even zelf verzonnen om een onderscheid te maken. Er zijn mensen die het principe van natuurlijk omgaan met je paard erg ver door weten te voeren. Bijvoorbeeld de mensen van de site paardnatuurlijk. Ik ben daar soms jaloers op, ik wil ook wel buiten wonen, eigen voorzieningen en een groeiende kudde. Maar ik ben simpel weg niet in de mogelijkheid. Ik pik dus eenvoudig die onderdelen die wel kunnen en laat de rest weg. En daar ben ik erg gelukkig mee. Wat is het toch fijn dat je binnen de grenzen van je mogelijkheden lekker zelf mag kiezen wat je wilt. Van die gedachte kan ik nou helemaal gelukkig worden. En ik word ook gelukkig als ik zie dat andere mensen ook hun eigen keuzes weten te maken en daarmee gelukkig zijn, ook al is hun keuze volkomen anders dan de mijne. Respect is toch ook heel natuurlijk.

Ik wordt overigens niet gelukkig van donkere, stinkende stallen, paard wat geen aandacht krijgt van de baas of wat onredelijk op zijn kop krijgt.
Ik ben er ooit getuige van geweest dat iemand wilde dat zijn paard stil stond tijdens het poetsen en omdat het dat niet deed kreeg het paard met de zweep. Ja ja ik blijf ook netjes stil staan als ik klappen krijg. ECHT NIET. Tenenkrommend boos wordt ik dan. Tja en dan ben ik wat direkt ben ik bang.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage