Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

zaterdag, oktober 21, 2006

Rozig


Ik belde Joyce uit bed om te vragen of ze mee wilde naar Ocho. Ik wist nog niet dat zij het de vorige avond nogal laat gemaakt had. Dat begreep ik vrij snel uit het gekreun en haar hese stem toen ze uiteindelijk opnam. Ze had Ocho nog niet live gezien en werd meteen klaarwakker.
Honderdduizend lofuitingen zo mooi vond ze hem en zo mokka, bruin vlekje, witte piemel, lieve neus en o zo mooie gangen, en lief. Wij zijn bedolven onder het geweldig. Gelukkig stond er een wandeling op het programma, konden we even ontnuchteren.
Met z’n vieren, Joyce, Diever, het indianenpaard en ik gingen we op pad. Wat hadden we het goed, frisse wind, herfstbladeren, kletserdieklets en een flinke wandeling. Joyce had haar camera bij zich en heeft heel veel foto’s gemaakt.
Ik vraag mij af hoe het komt dat paarden anders reageren als er een flinke wind staat. Ze zijn dan frisser, springeriger, alerter en ook schrikachtiger. Ik snap dat niet zo goed. Ik ken het verschil in hoe ik me voel als het bloedheet is (lui, slapen) en heel koud (chocolademelk, schaatsen). Maar om nou te zeggen, het waait dus ik ga eens even lekker schrikken, nee... Ik hou wel van frisse wind en blauwe lucht dat geeft me een gevoel van geluk. Wind in de rug is ook altijd fijn. Maar wandelen met een paard en een straf windje is lastig. Wel word je daar zo lekker rozig van. Diever slaapt al en ik denk dat ik straks de stekker uit de telefoon trek en heerlijk even ga dutten.
Joyce vindt dat vast ook een goed idee...

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ja Marie...strak plan! Ennuh...gaaf dat je mij erbij hebt gezet, met mijn aller aller aller beste zwarte oude vriend, Rintje! Helaas gaat ie binnenkort ook naar de paardenhemel...maar nu..geniet ik nog iedere dag van hem! Ook ik zal hem ZWAAR gaan missen. We hebben toch heel wat sores te verwerken gehad zo..en dan was HIJ er. Good times, bad times...dat hebben we gedeeld. En nu nog. Ik denk nog maar ff niet aan dat moment. En geniet nog iedere keer als ik mijn zwarte makker zie en voel. Rintje...zucht. Wat een heerlijk beesie is dat toch! Bedankt Marie voor de leuke foto's die je van ons hebt gemaakt! X

7:42 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Wat een mooie foto's van Jou en ochho Marie! Ik heb hier de foto's van jou en Fritsie nog liggen. Kom ze gauw brengen!

8:00 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage