Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

zaterdag, oktober 07, 2006

Poep


Waar Ocho woont hebben alle paarden een eigen weide. Of liever weitje. Ze zijn niet allemaal even groot dus je kunt mazzel hebben. Die van Ocho heeft een keurige middelmaat, zeg 25 bij 20.
meter. De vorige bewoner van dit weitje heeft een stuk kort gegraasd en twee stukken gebruikt als toilet. En waar poep ligt daar ga je niet eten, ik in elk geval niet. Daarom heb ik mij voorgenomen om dagelijks even poep te scheppen. Dat scheelt weer “eetgras”.
Blijkbaar vind Ocho toiletteren op steeds dezelfde plaats prettig en dat maakt het voor mij wat makkelijker. Hij doet dat in het lange gras wat hij toch al niet eet. Slim paard...

In eerste instantie heb ik geprobeerd dit met een riek op te ruimen. Maar de poep valt tussen de spitsen van de riek door, dit schiet geen meter op. Omdat dat geen succes is probeer ik het eens met zo’n “riek” met smalle ruimtes tussen de pieken van de vork en een afronding aan het einde zodat je er je laarzen niet mee lek kunt steken. Helaas schept deze wel de poep keurig op maar blijft hij in het lange gras hangen waardoor je dus de lading niet meer kunt lossen. Ook heel handig. Nu heb ik zo’n harkje en “blik op steeltje” (van plastik natuurlijk). Dit lijkt wel een succes te zijn, ik heb het alleen nog niet zo goed uit kunnen proberen.
Terwijl ik op zoek ben naar poep onderzoekt Ocho de kruiwagen, hij begrijpt precies waar die voor is, hij draait zich om en poept er keurig naast.

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Hahahaha...wat een paard!! Geweldig!! X (ps: geveltje? Hihi..)

9:17 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage