Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

maandag, maart 19, 2007

Ei

Sommige cadeautjes die je krijgt zijn multiple leuk. Zo kreeg ik van mijn lieve collega een van haar zelfgekweekte groeisels cadeau. Het heeft geen officiële naam maar het is een combinatie van een meloen en een courgette. En geen klein ding hoor, van kop tot kont toch zeker dertig centimeter.
Ik zette hem op mijn bureau en heb er weken naar gekeken. Gewoon voor de mooi dus. Vervolgens gebruikte ik hem als opbergplek voor loslopende elastiekjes. Die hing ik dan om zijn steeltje, makkelijk...
En op een dag raakte ik er een beetje op uitgekeken. Jammer maar je weet hoe het gaat, de dingen blijven niet oneindig spannend en leuk. Het werd een beetje een sta in de weg met elastiekjes er bovenop.
Ik besloot dus hem cadeau te doen aan Ocho. Voor zover ik weet mag hij zowel courgette als meloen eten dus dat kan geen kwaad. lk legde hem in de stal en Ocho neuzelde hem meteen de hele stal door om te kijken of er brokjes uitvielen. Nee dus.. Na een kwartiertje was hij er op uitgekeken.
Ik legde het gigantisch ei in het midden van de stal en gaf de opdracht om te schoppen. En Ocho schopte, daar vermaakte hij zich een poosje mee. Het ei vloog door de hele stal tot er een barst in kwam. En toen begon het Otch te dagen, dit ding was eetbaar... Maar hoe kraak je als paard een gigantisch ei???
Bij de eerste poging knaagde hij met zijn fietsenrek de schil van het ei aan. Echt opschieten deed het niet, hoewel er toch een mooi gat ontstond. Een hoef er op werkte beter, KRAK!
Misschien jammer van zo’n mooi cadeau, maar was is ook een cadeau je paard zo’n uitdaging op te zien lossen. Zowel Ocho als ik hebben ons urenlang vermaakt. Mooi toch..
Ik heb wat zaadjes bewaard voor volgend jaar...

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Heerlijk toch om je paard zo te zien spelen, dat is pas genieten!!!!

liefs mijntje

7:23 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage