Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

vrijdag, maart 23, 2007

In de bek gekeken

Soms twijfel ik wat aan de leeftijd van Ocho. Ik snap bijvoorbeeld niet dat een handelaar een paard kan verkopen waar hij niets van weet, geen afstamming, geen herkomst ect, maar wel een geboortedatum op kan geven. Ik zou niet raar staan te kijken als die datum er gewoon bij verzonnen is. En dan het liefst zo er bij verzonnen dat het in het voordeel van de handelaar is. Ik heb eens even op het keuringsrapport gekeken maar daar staat alleen maar op dat hij ten tijde van de keuring een gezonde 2 jarige hengst was.
Dus toen de veearts er was heb ik Ocho eens goed in de bek laten kijken. Haar conclusie: Ocho is nog niet aan het wisselen en dat doen paarden meestal als ze twee en een half zijn. Zijn voortanden zijn afgebroken, vandaar dat ik dacht dat hij aan het wisselen was. Hij heeft dus wel een fietsenrek maar is niet aan het wisselen.
Het zou dus kunnen dat hij meer dan een half jaar jonger is dan we denken. Hij kan ook gewoon laat zijn met wisselen.
Om nou nog eens mijn nieuwsgierigheid bot te vieren heb ik eens gebeld met de handelaar. Die had er geen enkele moeite mee te vertellen dat de datum gewoon natte vinger werk is. Daar ben ik dan in getrapt. Hij zal dus eerder een heel late van 2004 zijn dan een heel vroege.
Nou ja dat het niet klopt dat is dan duidelijk.
Ik heb er eigenlijk wel zin in zijn verjaardag naar een zomerse periode te verplaatsten, dat is veel makkelijker met alle visite.

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Komen we lekker in het zonnetje de verjaardag van Ocho vieren! wel jammer dat je verhuist bent, vond het cafe bij je stal wel ideaal!!! ;-)

liefs mijntje

5:39 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage