Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

woensdag, oktober 24, 2007

Soppen

Toen ik Ocho ging kopen werd hij gekeurd door de veearts. Zijn keuring gaf mij geen goed gevoel. Hij deed de keuring terwijl men 5 meter verder met een hoge drukspuit een trailer stond uit te spuiten. Het was een oorverdovend kabaal. Ik kon de man niet verstaan en hij mijn vragen niet horen. Bovendien wilde Ocho niet lekker rustig stil staan, wat ik hem niet kwalijk nam.
Uiteindelijk heb ik de schoonmaker gevraagd of hij effe koffie wilde gaan drinken. Dat wilde hij wel. De veearts maakte zijn keuring af met een keurig geduldig paard.
Ik heb daarbij gewezen op schilfers en schuurplek op de staartwortel van Ocho, of dat een beginnende eczeem was? Neu dat was niet zo...
Maar achteraf was dat dus wel zo. En terwijl ik braaf zijn staart in sop met anti-jeuk-shampo vraag ik me af of ik hem dan wel gekocht zou hebben.
Gebreken moet je namelijk niet kopen, die krijgen ze vanzelf.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage