Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

vrijdag, november 02, 2007

Kleine lettertjes

Er zijn allerlei verzekeringen die je af kunt sluiten voor je paard: Ziektekosten, Dood, zadelverzekering, rijtuigverzekering en sinds kort ook een crematieverzekering.
Ik had een verzekering voor ziektekosten en overlijden voor Frits. Tot Frits dood was dus. Toen kreeg ik niets.
Ik had de kleine lettertjes niet goed begrepen. Ergens tussen al die lettertjes stond namelijk dat artrose uitgesloten was. Ik dacht dat de behandelkosten van artrose uitgesloten waren. En dat was niet zo, artrose is helemaal niet behandelbaar (wist ik toen veel). Ik heb deze verzekering jarenlang gehad en heb nooit ook maar iets geclaimd. Ergo, ik heb jarenlang voor Jan met de korte achternaam een grote verzekeringmaatschappij gespekt. En zal ik eens wat zeggen:” Daar houd ik helemaal niet van”. Dan ben ik ineens heel gierig!

Met Ocho heb ik het anders geregeld. Ocho heeft een eigen Pennyrekening. Zijn rekening, waarbij ik als curator optreed. Ik zet elke maand zijn zakgeld op die rekening en daar kunnen we alles van betalen wat hij nodig heeft. Zijn rekening is gelijkertijd zijn levensverzekering en ziektekostenverzekering. Volgens mij is Ocho nu beter verzekerd dan ik. Hij heeft in elk geval geen last van kleine lettertjes.

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ha die marietje!

Wat een lange tijd geleden! Bedankt voor de lieve post op mijn site, erg leuk! Ocho ziet er goed uit, ik zal je site eens vaker bezoeken!! Owja..en kom ocho snel een x in t 'echt' bekijken, goed?
Owja toevallig heb ik deze week iemand verteld over onze zee-vakantie. Weet je nog dat frits zout water ging drinken en helemaal verbaasd en eigelijk een beetje boos was op zichzelf, de zee en op ons. En dat luck met zn benen ingetrokken in een 30 cm diepe plas zeewater wilde springen. Blijft een leuke vakantie!

Liefs Marieke

10:08 a.m.  
Blogger Mrie zei...

Ja, Marieke het was echt geweldig. Maar nu jij in zuid Africa zie http://www.mariekehendriks.waarbenjij.nu/

Tot gauw...

2:53 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage