Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

zaterdag, november 17, 2007

Show

Het moet gezegd worden, je kunt respect hebben voor mensen die je eigenlijk niet aardig vind. Zo is er mevrouw Pufpuf. Zij heeft een nogal levendige merrie gekocht en wil daar mee gaan rijden. Eerst had zij het probleem dat ze niet goed op kon stappen omdat het dier niet stil wilde blijven staan. Maar dat is nu redelijk onder de knie. Het nieuwste probleem is dat het beest niet van het erf af wil. Dit is niet zo erg, zolang je alleen maar in de bak wilt rijden, maar dat wil Pufpuf niet, zij wil ook lekker naar de bossen en gelijk heeft ze.
De oplossing is dat zij met een van de anderen meegaat, maar daarmee ben je afhankelijk van de goede wil van anderen.
Nu was ik er getuige van hoe haar merrie zich gedraagt als ze als eerste van het erf af moet. Het was een hele show, bokken en in zijn achteruit. Bokken en zijwaarts. Bokken met uitslaande achterbenen en omdraaien. Ocho en ik bleven wijselijk op afstand.
Ik heb wat aanwijzingen gegeven en uiteindelijk ging het voorwaarts. Eenmaal van het erf en over de “brug” (stelt niks voor, wegdek met water er onder) ging het goed. En wat ik nou zo knap vind is dat Pufpuf het niet opgeeft, doorbijt en niet bang is. Ga zo door Pufpuf dan komt het goed en voel ik me niet meer zo schuldig dat ik liever alleen of met een andere stalgenoot ga. Niets is altruïstisch.

3 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

zo jammer voor mevrouw pufpuf dat er weinig anderen zijn met die goede wil....

10:03 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Komt vast goed, als ze zo goed doorzet! Dan leert t paardje wel dat ie op pufpuf kan vertrouwen.

12:16 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Mevrouw Pufpuf kan haar probleem voorleggen aan een paardenfluisteraar...voordat er ongelukken gebeuren. Er is vast een reden voor waarom haar paard zo doet. Joyce X

7:54 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage