Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

zaterdag, december 29, 2007

In een hokje gestopt

Vanwege sollicitatie activiteiten moet ik mijzelf nogal eens categoriseren. In een hokje stoppen en bedenken in welk hokje ik mijzelf nu weer zal stoppen. In een creatieve bui noemde ik mijzelf een ‘Mensen mens’. Daarmee wordt bedoelt iemand die graag onder mensen is, zich in een omgeving met veel mensen op haar gemak voelt. Voor de baan waar ik op solliciteer een prima eigenschap dus vooruit maar weer.... Het is niet echt gelogen.
Toch, van binnen voel ik mij een ‘Paardenmens’. Maar dat is een titel waar een beetje voorzichtig mee omgegaan moet worden.
Met een echte ’paardenman’ wordt iemand bedoelt die toch minstens al een generatie of wat in de paarden zit.
Met een ‘pennymeisje’ wordt iemand bedoelt onder de 16 die wanhopig haar best doet om sielugge paardjes te redden. Een dressuurmuts is iemand die vooral voor het uiterlijk gaat en intussen tracht zoveel mogelijk wedstrijden dressuur te rijden. Zien en gezien worden. Dan zijn er een groep categorieën die beginnen met een letter: “Z-ruiter, GP-ruiter, SGW-ruiter. Deze aanduidingen hebben iets te maken met het niveau waarop gereden wordt of verwijst naar de tak van sport die bedreven wordt. Springruiter, recreatieruiter, koetsiers en ga nog maar een poosje door.
Ik zou wel gezien willen worden als paardenmens. Dit is blijkbaar een zeer begeerlijke titel. Ik weet al best veel, maar nog lang niet genoeg vrees ik. En mijn ouders zaten vooral in de moestuin dus dat schiet ook al niet op. Laat ik het maar even bij Mensen-mens houden, misschien haal ik dan die baan nog binnen.

8 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Je vergeet er nog een Mrie die vooral jij beoefend De LMJK ruiter !

7:53 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ja, hier: LMJK pennymeisje meldt zich :)

Je moet die kwalicatie 'onder de 16' echt eens weglaten, want die klopt gewoon niet...!!

11:28 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ho, stop. Wat is LMJK ?

9:12 a.m.  
Blogger Mrie zei...

@DBVDDDDHDBI, je zo'n trouwe lezer, Dat zou je toch moeten weten. LJMK staat voor: Lol Met Je Knol

9:27 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Mijn hoofd is rood van enorme schaamte .............

9:59 a.m.  
Blogger Mrie zei...

@Yvie Penniemevrouw?

1:34 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Dan gewoon Penny. Bij mevrouw voel ik me gelijk zo oud...

3:06 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Tja, ik vind het ook wel van een andere kant te bekijken. Ben zelf (blijkbaar!) een ZZ-dresuurmuts en ben hier heel trots op omdat ik er héél hard voor en aan heb gewerkt..... Vind het niet iets wat negatief hoeft te zijn, het is meer hoe de ruiter/amazone achter de 'titel' zich gedraagt en er mee omgaat! Ik ken B-dressuurmutsen die ik eerder dressuurku**en zou willen noemen (wat een kouwe kak!)en mijn instructrice is een A-kader GP amazone die werkelijk het meest normale mens is wat ik ooit in paardenland ben tegengekomen!!!!
Hieruit blijkt maar weer eens; doe maar gewoon dan doen we al gek genoeg hier! Leve LMJK!!!!!

10:18 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage