Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

vrijdag, december 14, 2007

Even kijken... Blessures.....


-Natuurlijk een flinke portie blauwe plekken, schaafwondjes en dergelijke.
-Arm uit de kom doordat ik met alle macht op mijn pony wilde blijven zitten terwijl ik er toch echt afviel.
-Bloedblaartjes in mijn handen van het beoefenen van hoefsmederij kunsten.
-Een hersenkneuzing omdat je nu eenmaal één keer met je kop op de rand van de bak moet vallen.
-Gekneusde ribben omdat ik Frits aan een hek met aan een kant een wiel er onder vast gezet had. Toen hij ergens van schrok kreeg ik dat hek in mijn ribben, au!
-Enkel gebroken doordat Frits wel door de deur paste maar mijn voet niet.
-Met een Renet in mijn vinger gesneden.
-Gat in kop door van Ocho af te vallen.
-Zere rug gehad doordat ene Hilma besloot er een hap uit te nemen.
-Ontelbare zere tenen doordat een of ander paard besloten had daar even op te gaan staan.
-Blauwe maag doordat ik een sprongetje gewaagd had terwijl ik op een westernzadel zat. (doe ik echt nooit meer ugh!)
-Hele zere neus omdat daar een manekam tegen aan geketst is bij het springen.
-Blauw oog van knietje van Ocho.
-Fik in de billen door het doorrijden.
-Gloeiende brand in je handen als ik het touw net iets te lang vasthield terwijl het knol er vandoor besloot te gaan.
-Hap uit nagelriem gehad toen ik even te lang voelde hoe het zat met Ocho’s tanden.
-Zere knieën als die tegen een paal of boomstam of zo iets aan geknald zijn.
-Hindernis standaard op blote teen gezet. (ook helemaal niet fijn)
-Wintertenen en voeten.
(of is dat eigenlijk geen blessure)

Je kunt besluiten dat je blessures eigenlijk iets zijn om trots op te zijn. Ze zijn het bewijs dat je een bikkel bent, dat je ervaren bent...
Ja.....of dat je bij tijd en wijlen gewoon erg dom bezig was.

14 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ik hou het op het eeste; wij zijn bikkels! Wil niet dat na je kolom over 'blond' de eerstvolgende over 'dom' gaat, wordt het zo persoonlijk..... snappie?!

9:53 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Allemaal erg pijnlijk en dan die foto van dat paard zonder hoef, met protese, oei!!
Momenteel hebben jij en Ocho geen blessures, hoop ik??

X
Claudia

5:36 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Zit even te denken aan mijn blessures....valt gelukkig allemaal wel mee.
-blauwe plek op bovenbeen na trap van mijn SHITlander.

-hap uit mijn wang omdat ik wilde knuffelen. (wederom mijn kleine shet)

- schouder gekneusd.

- schouder paar keer uit de kom na val manegeknol.

- schouder uit de kom na TE fanatiek afstappen van een paard. (hoe krijg je het voor elkaar zou je denken!)

- schouder uit de kom nadat ik 2 paarden vast hield waarvan er een begon te steigeren.

-gekneusde heup, lichte hersenschudding na val zip

(lijkt alsof ik heel vaak ben gevallen, maar valt toch wel mee, haha!!!!)

- pijnlijke tenen na grote hoeven op mijn voetje.

brandende vingers en blaren na touw te lang vast houden.

dat was het geloof ik wel zo'n beetje.

kus mijn

9:30 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Au Mijn, een hap uit je wang???? Wat een shitlander heb jij. Moeten we niet een BBQ organiseren voor je?

9:34 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

nou....ik heb denk ik een geluks engeltje als ik dit allemaal zo lees .....
Ben er erg vaak afgevallen zelfs een paard op mij gevalllen (en weer op gestaan met mij als onderzetter) maar nog nooit een blessuren gehad .

10:31 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Haha! Ja die merrie is er een met gebruiksaanwijzing, maar gelukkig heb ik die na al die jaren ongeveer wel gevonden en zijn er geen ongelukken meer gebeurt met die merrie!

xxx mijn

7:42 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

De nagel van mijn grote teen heeft er al twee keer af gelegen. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het 6 (zes) maanden duurt voordat die nagel weer helemaal is aangegroeid. Au.

8:38 p.m.  
Blogger Mrie zei...

@Bvddddhdbi; Je moet ook niet proberen je voet onder het paard uit te trekken. Je moet het paard van je voet af duwen, stompen, schreeuwen. Dat scheelt blauwe nagels.

9:36 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Nou, als ik zo'n lijst had zou ik een andere hobby zoeken :)

9:43 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Schat dit is dan ook over een periode van ongeveer 30 jaar, je moet het wel relatief zien...

12:26 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Mrie....Halloooooh?!? je weet toch dat bvddddhdbi het heeft over het paard dat denkt dat hij de baas is??? Je denkt toch niet ècht dat die onder de indruk is van de door jouw beschreven regendans??? Het gaat hier over J. hoor!!!!!!!! Alleen een kleuter-Shire is nog lomper, en ik kan het weten....

12:47 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hmmm...nu ik! Na 33 jaar pony's en paarden:

- Een gescheurd kuitbeen doordat mijn pony uitgleed over een heerlijke verse koeievlaaaai, en op mijn been belandde. Johnny de pony mankeerde gelukkig niks.

- Dikke lip (nu, 20 jaar later nog een bult te voelen) tijdens spring oefeningen. Pony kwam met zijn hoofd hoger dan mijn hoofd.

- Met westernzadel in Canada over een slootje springen...tsja, zie Mrie haar ervaring. Niet fijn!! Blauwe ...uh...maag? Nee, blauwe heuvel! Hahaha...

- Na een rit van 9 uur in Canada..bergen...op en af..rivier..rotsen..beren..(ik draaf door!!) helemaal murf gereden..pijn in die kont en gerda!

- Vroeger bij de ponyclub..parade rijden..voeten, knieen, butsen.

- Pony zakt door zijn voorbenen heen, ik glij er voorover af...en kom lekker lomp op mijn eigen hand terecht met mijn heup..KRAK zei mijn hand. Gebroken.

- Pony wilde de stal in, maar ik hing er ook nog aan...klem zitten tussen je pony en de staldeur!

Hmm..valt eigenlijk wel mee na 33 jaar rijden. Dan heb je ook nog de "pfff wat een geluk had ik toch zeg...momenten." Die heb ik VEEL, heel VEEL. Vooral vroeger..toen ik nog jong en onbezonnen was. Hahaha... .

Joyce X

9:39 p.m.  
Blogger Mrie zei...

@de kleuterjuf, nou jij wijffie... Ik ben wel benieuwd hoe lang jouw lijstje is. Ja en die gebroken enkel omdat je van de hooizolder afgevallen bent die mag er ook op, erger dan dat kan het toch niet worden.

10:21 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Als ik alles zo hoor, vallen die verloren teennagels nog wel mee.
En die kleuter-Shire, ach ..........

7:44 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage