Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

maandag, december 24, 2007

Parasieten

Het was Wim Sonneveld die een stukkie had over de vriendjes van zijn dochters.
-Ze was veertien. Toen komt ze thuis met een knul van achttien. Oh, ik zag het zo: een gluiperd van het zuiverste water. Ene Harrie. Ik droom nog wel eens van ´m als ik zwaar getafeld heb.
Oh, die Harrie. Hij was er altijd. En hij moest ook altijd mee-eten. ´Pa, hoe vind je Harrie? En ik, heel link, ik begon Harrie te prijzen. Ik prees hem regelrecht het graf in. Dat-ie zo gedienstig was en dat-ie alles zo lekker kon aangeven… En zo zaagde ik de poten onder zijn stoel vandaan. Binnen de maand was het gebeurt. Dag, Harrie!
Maar ja… Harrie gaat, Piet komt. Piet gaat, Kees komt. Kees gaat, Nikkie komt. En allemaal mee-eten! ..... -
Ik snap wat hij bedoelt. Zoveel paardenmensen heb ik ontmoet. De meeste leuk maar ook minder leuke mensen. Dan kwam Elise, dan Yvette, dan Joyceke, Hellen, Kwebbel, PufPuf, Truus en ze wilden allemaal vooral één ding; meerijden! En wat doe je er aan....
Als het is voor de gezellig, de lol, omdat je me verder ook wel aardig vind, graag dingen met me onderneemt, geen enkel probleem. Maar ooit voelde ik me gevleid en stoer als men zei dat men mee wilde omdat: “Ik zo’n fijn rustig paard heb”, “men zich veilig voelt met mij”, “ik de weg weet”, “het paard niet alleen naar buiten wil” en zo weet ik er nog wel wat. Tegenwoordig voel ik mij niet meer gevleid en geweldig bij dit soort motivatie, ik voel mij lastig gevallen, uitgezogen. Als je niet voor de lol mee wil, blijf dan weg... Of zal ik er maar een tarief aan gaan hangen?

12 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ik, Joyce, rijdt nooit met iemand die ik niet mag!! Er moet bij mij wel een klik zijn, en een goeie ook!! Anders ga ik het liefste alleen rijden. Ik reed, tweemaal ofzo, es met je mee. En dat was omdat ik je een geweldig mens vind Mrie!!! Niet omdat je de weg zo goed kent. Das wel een pluspunt natuurlijk!! Maar niet DE reden dat ik met je meereed!! Ik heb jaaaaren alleen gereden! Altijd..tot jij op stal kwam. Toen gingen we es saampies rijden! Nah...en een van die avonturen is nu bij je op dvd thuis voor de buis nog es lekker, na te kijken. Ik vind je vooral gewoon Leuk, Gezellig, en Keitof! That's all... Dus laat mij er vooral lekker buiten wat betreft als het om meeliften gaat. Ik ben een echte alleen rijder...dus voel je maar es extra gevleid Mrie! Zo kun je het ook bekijken natuurlijk he!! En voor de meelifters...ja hang er maar es een tarief aan ja. Kijken of ze dan nog zo happig zijn!

Dikke kus, Joycekes X

12:46 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Over dit onderwerp kan ik hele boeken vol schrijven, maar dat doe ik niet.

3:17 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Wie is hier nou eigenlijk de parasiet in dit verhaal?

5:38 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Oei Mrie, zwaar getafeld gisteren? Eigenlijk geen stukje in Mrie-stijl dus er zal ongetwijfeld een aanleiding zijn.
Maar ik denk tòch dat er ook veel mensen met je mee willen omdat je gezellig bent om mee te rijden! Behalve vandaag dan.....
Kan de kleuterjuf er een magische kus op geven zodat het snel overgaat??!! **X**

5:52 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Volgens mij ben ik nog nooit met je meegeweest op een buitenrit,of toch 1 keer misschien.Maar weet het niet zeker,komt omdat ik ook altijd alleen ga,kun je lekker je eigen tempo bepalen etc etc.
Maar je hebt groot gelijk,je meot wel voor je plezier en voor het plezier van je paard buitenrijden.
Wel ben ik ooit met kanjer naar buietn geweest en dat was ook super

7:17 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Haha Mrie volgens mij heb je weer op iemands hoefjes gestaan ( zie :anoniem )
Ben ik even blij dat ik niet word lastig gevallen .... maar gewoon zeggen dat je liever een buitenritje zonder hen maakt ....mag toch je bent toch niks verplicht ?
Ene als je mogen zouden ze je nog steeds mogen ook als je hebt gezegt dat je niet wilt dat hun meerijden zo niet dan zijn het idd parasieten .
Maar die zijn toch met een eenvoudig kuurtje tebestrijden ...?

7:25 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Pas maar op, dadelijk staat Yvie ook in het lijstje ;) Welke categorie mag je zelf bepalen.

Dan kom ik happie appie ook nog wel lastigvallen =D

Fijne kerst in elk geval!

8:31 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Happy Appie praat geen poep! Daar sluit ik me geheel bij aan..qua mening. HET kuurtje heet: NEE.

9:38 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Ja blijkbaar zijn er mensen die nu gaan denken, oh jee ze wil niet met mij...
Ga even na.. Heb je een plaat voor je hoofd.. Kun je paardrijden... Ga je goed met je paard om.... Dan val je niet in de doelgroep.
En de rest; Wie de schoen past zou ik zeggen.

Wat betreft dat rijtje namen, die staan er alleen ter voorbeeld in want ik moest even een mooie aansluiting makn met Wim's stukkie. Het betekent dus geensinds dat ik jullie tot de "parasieten" reken.
Pfff dit was iets te multi interpretabel...

Misschien was Epiphiten een betere titel geweest want dat is een groep organismen die wel afhankelijk zijn van een ander organisme maar geen schade toe brengt

1:33 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Epiphi....wie ?? Pfft Mrie geen moeilijke woorden gebruiken hoor ....dan snap ik het allemaal niet ...Ik ben wel niet de blondine maar wel blond.

4:19 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hier ook blond :)

10:13 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Epiphiten ..... tjonge, de blog van Mrie wordt op deze manier wel erg leerzaam.

9:19 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage