Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

donderdag, december 27, 2007

Uit

Ik kom zowat dagelijks op bokt, een heel groot paardenforum. Alle lagen van paardrijdend Nederland komt volgens mij op dat forum, behalve de top. Ja of die komt er wel maar blijft incognito. Al met al een goede doorsnee van het Nederlandse paardenvolk. De meest onzinnige topics die er in mijn ogen zijn, gaan over kleurtjes en setjes. Ofwel welk kleurtje staat mijn paard goed? En wat vinden jullie van mijn setje? Het grappige is dat de kleurtjes waar vorig jaar mee geshowd werd nu op de verkooppagina’s van dezelfde site terug te vinden zijn. Dan wordt er door één bokker niet één of twee dekjes en bandages en zo aangeboden maar meteen tien of vijftien. Ik begrijp daar niets van. Waar halen ze het geld vandaan? Want het wordt echt niet voor meer verkocht als dat het gekocht is.
Het kleurtje wat dit jaar in is, is volgend jaar uit. Niets nieuws onder de zon. Op één ding na. Ik ben er mee bezig... Ik probeer de dekjes die ik nog heb van Frits op Ocho te verslijten. Het lukt alleen niet zo goed. Blauw, Oranje, Legerkeurig, Beige, ik vind het gewoon niet mooi op Ocho. Ocho is grijs bruinig zwart en wit elke afwijkende kleur schreeuwt me tegemoet. Zwart moet het zijn. Gelukkig is dat altijd wel in.

9 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Haha Mrie ik moet eerlijk bekennen dat ik nu ook opzoek ben naar Royal blauw/wit shirt dat ik kan gaan matchen met mijn eventing tenu.
Maar ik denk dat de "bokt" mensen er een sport van maken wat kan ik allemaal bij elkaar vinden ....want ik heb ervaren dat dat nog helemaal niet zo makkelijk is .
En zo als bij de meeste verzamelaars dat hebben ze het compleet en dan is het niet belangrijk meer en dan gaat het weg .....

Ik ben trouwens wel blij dat Ocho niet bij je oude dekjes meer past....Ik heb nu een " oud " Nieuw dekje voor Dycus

8:31 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Boeiend!!

12:20 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ahum, over dit onderwerp kan ik ook heel wat vertellen.
De kleuterjuf is namelijk een "sjabrakjes-fetisjist", en dan met name op het gebied van de Anky-dekjes. Wij hebben daarvan meer kleuren dan Anky zelf, vermoed ik.
Ach, zo heeft iedereen wel een afwijking, vrees ik.

8:06 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

@anoniem: zeg dan niks...

@ baas die denkt... ik heb hier nog een licht blauwe en een donkerblauwe in de Anky categorie. Hebben? Als cadeautje voor de juf?

10:27 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

@ Yvie
Een licht blauwe en een donker blauwe ? Je zult begrijpen dat die in de categorie "standaard" kleuren vallen, dus niet exotisch ofzo.
Maar als het de échte zijn, scoor je er altijd punten mee.

3:51 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

En geloof me, ik ben inmiddels een kenner ........

3:52 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Jep, het zijn de échte echte! Maar ze mismatchen met mijn paard... ik ben vrouw, ik heb oog voor dat soort dingen ;)

11:25 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Okee, ik geef me gewonnen.

9:11 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

De kleuterjuf heeft net met pijn in haar hart afscheid genomen van 15 Anky dekjes. Jawel, 15. Allemaal op marktplaats gezet, en hup, de deur uit.
Er is dus weer ruimte voor méér Anky dekjes !
Dus als je een keer een uurtje over hebt, de koffie, thee, chocomel (de warme versie) staat klaar !

9:58 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage