Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

zondag, december 16, 2007

Tuuterdetuut

Als je de titel op de juiste manier uitspreekt dan hoor je Truus de mier. Truus tuuterde als zij zich druk maakte, dat deed ze vaak en meestal om onbenulligheden. Ze hield erg van opgeruimdheid, zunigheid en was altijd druk. Wat geheel past bij een mier.
Als je zo’n type in je omgeving hebt dan kun je daar af en toe redelijk moe van worden. Alles moet gevraagd worden en nog erger alles moet verteld worden, meestal drie keer.
Wat Truus nou met pony’s moet dat is me een volkomen raadsel. Misschien kan zij er, net als ik, haar zorgbehoefte in kwijt.
Maar er moet toch iets meer zijn? Voor mij geldt; iets sportiefs, ontspanning als we naar buiten gaan, een doel om na te streven, sociale contacten in de vorm van alle mensen die je in die wereld tegenkomt. Verdieping, ik lees mijzelf nog steeds suf en wil nog steeds meer weten.
Truus weet ook wel veel, en dan vooral wat haar pony's lekker vinden. Nou had ik worteltjes, veel... In mijn goedheid en naïviteit dacht ik dat Ocho daaraan veel te veel zou hebben en wilde voor een kleine bijdrage mijn voorraad wel delen. Maar tot mijn verwondering slonk de voorraad wel heel erg hard.
Als ik op stal ben gaan er misschien één of twee worteltjes naar Ocho en het zelfde aantal naar Eénoog. Maar als twee pony’s elke dag veel worteltjes op eten en Truus dat heel normaal vindt omdat zij ook een euro bijgelegd heeft, dan gaat het snel. Bij mij trouwens ook, het houdt dan heel snel op.

4 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Amen.

9:44 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

ahha is het raadsel opgelost !
By the way leuke bijnaam trouwens

7:06 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ook DIT type kom je dus blijkbaar overal tegen, zucht. Lekker meeliften op andermans kosten tegen een minimale en liefst helemaal geen bijdrage! Deze moosers moet je snel dumpen, hier loop je op leeg!!!
Hun 'eerlijk zullen we alles delen' heeft NIETS te maken met de Kerstgedachte en eindigd steevast in 'ik een beetje meer dan jij'....!!!! Kom als ze op zijn maar een lekker worteltje halen voor Ochie (en Eénoog!) bij het Gigantje, Paard dat de Baas is, Berent Botje (nog 2dagen!) en alle anderen hoor!! Wel maak je me er met dit soort berichten weer eens extra op attent dat wij geluks-vogels zijn en heel dankbaar mogen zijn voor onze eigen stalletje.... Dank je wel!

12:40 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Nou kleuterjuf, zo erg is het allemaal niet. Het is een ergernis een lichte irritatie. Het mag de pret niet drukken hoor. Dat laat ik gewoon niet gebeuren..
k geloof ook dat ze het zich niet eens bewust zijn. Maar ja zij is ook wel een beetje blond dus dat kan...

10:15 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage