Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

zondag, februari 24, 2008

Niet zichzelf

Hoe doen moeders dat toch? Weten wat er met hun kind aan de hand is. Nou gaat de vergelijking natuurlijk niet helemaal op maar toch...
Het gekke is dat ik met Diever eigenlijk altijd precies weet wat er met hem aan de hand is. Al een week voordat hij een tumor op zijn oor begon te ontwikkelen voelde ik kanker bij ons in huis. Toen er een raar bultje op zijn oor begon te groeien wist ik daardoor meteen hoe laat het was. Nu is het Ocho waar wat mis mee is en ik heb geen idee wat.
Hij is niet echt lusteloos, maar ook niet vrolijk, een beetje sip. Hij drinkt altijd al veel maar het lijkt wel alsof er nu nog veel meer in gaat. Hij plast natuurlijk ook veel. Speelt niet echt met zijn maten en is tijdens het rijden niet vooruit te branden. Steekt zijn hoofd in de lucht, drukt zijn rug weg. Zelfs de buitenritten maken hem niet vrolijk. Ik haal mij van alles in mijn hoofd, zou het van de rui komen, of van de knoflook waar hij nu welgeteld tee druppies van gehad heeft. In zijn stalletje staat hij te staan met zijn kont naar de deur in plaats van met zijn hoofd er buiten om alles maar goed te kunnen zien. Hij is trouwens ook mager, zelfs met het fluffie van zijn wintervachtje zijn er nog ribben te zien. En ik voer hem toch al maanden flink bij. Zou het het bijvoer zijn?
Maar het naarste is dat ik eigenlijk nauwelijks contact met hem krijg. Hij zit in zichzelf. Kon hij het maar zeggen hè.
Tegenwoordig kan er vanalles, homeopaten, klankschalen therapie, paardenfluisteraars, gebedsgenezers, holisten, energiebanenwiggelroedelopers. Het is er niet eenvoudiger op geworden.

7 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

o jakkes. Ik hoop dat je het mis hebt, dat ie gewoon even een winterdipje heeft en dat ie weer opfleurt als de zon straks gaat schijnen. Het is al bijna lente!

1:25 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Misschien heeft hij last van zijn tanden ?
gaat hij verder wisselen
dit verklaard dan wel zijn hoofd in de lucht steken (bit)
Mager... doordat hij teweinig voedings stoffen tot zich kan nemen dat kan ook de diarre verklaren die die al een paar dagen heeft.

3:46 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

hopelijk is het gewoon een winterdipje!!! Maar dat vele plassen en drinken vind ik een beetje raar. heeft hij een zoutsteen waar hij de hele dag aan lebbert? Anders toch eens de dierenarts laten kijken. mis. ook even wat bloed laten trekken, kan een tekort in iets zijn of ontregelde suiker.

succes!

xxx mijn

5:14 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ik zat ook nog te denken Mrie aan een vitaminespuit. Piek zat vorig jaar ook niet zo lekker in zijn velletje en met die vitaminespuit (zelfde als wormenkuur maar dan met andere inhoud) knapte hij toch aardig op. Maar ook even zijn strontjes controleren op zand kan een idee zijn?
Ik heb de slobber al voor je meegenomen naar stal, maar je was er gister niet en ik had niet het idee dat ik de open zak voor Ocho z'n stalletje moest zetten, dan eten de muizen het voor zijn neus op! Dus ik heb t spul in de kast staan. Het is niet echt veel meer, maar dan heb je n idee waar ik het over heb.

Liefs, Es

6:41 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ik vond Ocho er ook niet echt lekker uit zienerg lustenloos en vind hem idd erg veel drinken ...
Ik zou niet te lang tobben met hem Mrie maar toch ff naar de DA met hem gaan.
En zit toch meer aan zijn niertjes tedenken als ik hem vanmiddag zo zag .
Kan goed zijn dat het niks is maar als uitsluiten .
Of even een urine monstertje nemen zodat je dit aan de DA kan afgeven.

8:09 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Ha Es, welkom hier....

5:15 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hoi hoi!
Thanks! Voel me al hélemaal thuis op deze site. Wat een ongelovelijk leuke stukken kun jij schrijven en dan die foto's erbij, top! Ik weet alleen zelf nog niet hoe ik een naam enzo moet aanmaken, maar leg mij dat maar eens een keertje uit op stal...ben niet zo'n computerwonder, haha!

Misschien tot morgen? Ik ben om 10 u op stal voor hopelijk een nieuwe poging 'rijden op Piek '.....wordt vervolgd!

Groetjes Es

7:55 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage