Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

vrijdag, februari 22, 2008

Als het zo uitkomt

Toen ik ooit eens leerde over emancipatie en wat dat nou inhield vond ik dat ik ook erg geëmancipeerd moest zijn. Ik kwam toch ook op voor mijn rechten en had feministische trekjes. Ik wilde daar maar al te graag bijhoren en mijzelf in dat hokje plaatsen.
Ik ben ook best handig en doe dus veel 'mannen’ klussen zelf. Waardoor ik ooit eens door een Bossche mevrouw in de tegenoverliggende flat toegeroepen werd: Gij hêt ok ginnè meejns neudig!! Toen ik de kozijnen aan het schilderen was.
Maar dat geëmancipeerd zijn is relatief. Zo zijn de kleuterjuf en ik naar het noorden geweest om daar een karretje voor een van haar paarden op de kop te tikken. Het was een eind rijden maar al kletsend waren we er zo. Na lang wikken en wegen werd er besloten dat het karretje mee naar huis moest op het speciaal daarvoor meegebrachte aanhangertje. Zo’n ding met gootjes voor de wielen en een lier om het karretje er op te trekken.
Het karretje er opzetten was een fluitje van een cent. Maar hoe voorkom je nou dat je het karretje onderweg naar huis verliest!? Spanbanden, touwtjes, honderdduizend knopen...
We boften dat de meneer die het karretje verkocht zich daar mee bemoeide en we lieten het tenslotte maar helemaal aan hem over.
Wij zijn namelijk alleen geëmancipeerd als het ons goed uitkomt...

6 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Wat een mooi karretje!!!
Dat zie je trouwens helemaal verkeerd. Het is ook hartstikke geemancipeerd om hulp aan te nemen als dat op een charmante manier aangeboden wordt!
(Ik doe ook altijd alles zelf want charmante aanbiedingen zijn zeldzaam hahaha, o ik vergeet nu even helemaal dat er altijd wel een heer te hulp schiet als ik met mijn auto in het bijna kniehoge water vast kom te staan als het hier eens regent. Dan haalt men spontaan natte schoenen, broek en sokken om mij naar de kant van de weg te duwen, als dat niet charmant is!!)

9:13 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

dat ziet er goed uit dat karretje vooral dat rood bij de wielen erg gaaf hopelijk heeft de kleuterjuf er lang plezier van !

12:48 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hahahah!! bedankt Carola en Happyappy maar het mooie van het karretje komt ècht door het fototalent van Mrie!! Er moet nog wel iets aan worden opgekapt, daarna mag onze reuzenbaby ervoor. Daar heeft Mrie overigens pas ook al van die héle mooie foto's van gemaakt..... En de reuzenbaby is, gelóóf me, ook (nog) niet knap!!! Dus ze kan het ècht goed, dat fotootjes schieten!
En eerlijk is eerlijk, Hendrie de Verkoper, was erg aardige en beslist géén stugge Fries, behulpzame man maar 'k hou toch liever de van mezelf... ;o)

5:26 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Helaas moest ik werken.

10:36 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Tuurlijk, waar zijn die kerels anders als je ze nodig hebt??! ;)

6:30 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Het karretje staat inmiddels in Rotterdam om te worden gestraald. En dat heb ik, zonder vrouwen dus, helemaal alleen gedaan .....

9:25 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage