Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

maandag, februari 18, 2008

Parfum

Ik stapte een drogist van de alternatievere soort binnen op zoek naar essentiële olie in de smaak knoflook. Er was een heel rek vol met de meest heerlijke geuren maar knoflook zat er niet bij. De mevrouw in de winkel keek mij na mijn vraag naar knoflookolie stomverbaasd aan. Knoflook? Maar essentiële oliën ruiken heel sterk omdat ze zeer geconcentreerd zijn... en daarbij trok zij een heel vies gezicht. Zij wist zelfs niet of er wel en olie in de smaak knoflook bestond. Als ik dan toch knoflook wilde gebruiken dan kon ik beter van die reukloze dragees gebruiken. Maar het gaat juist om de lucht.
Als ik door middel van knoflook Ocho vies wil laten ruiken zodat hij minder last van steekbeesten heeft dan moet ik nu al beginnen met het toedienen van het luchtje. Tegen de tijd dat het steekbeestenseizoen begint moet hij doordrongen zijn van de lucht. Je kunt dan elke dag gedroogde knoflooksnippers geven. Maar ik wil het makkelijker maken voor mijzelf en hem een keer in de week een druppie essentiële olie geven. Dat lijkt me trouwens ook lekkerder voor hem.
Via een internetbedrijf in drogisterijartikelen speciaal voor paarden heb ik mijn knoflookolie gevonden. Keurig met een druppelaartje er bij. Je wilt dat spul namelijk niet op je handen krijgen want dan stink je een uur in de wind en dat een week lang. Helaas moest eerst het doppie er af, daarna zo’n altijd onwrikbaar afdek folietje wat gegarandeerd verkeerd afscheurt en daaronder zat nog eens een soort dopje met een gaatje er in. Het druppelaartje zit nu keurig op het flesje geschroefd.
En het is heel gek, mijn man vind het ineens niet zo leuk meer om naast me te slapen, ik snap er echt niks van.

5 reacties:

Blogger Mark, PA5MW zei...

Kan je niet wat knoflook aan het avondeten toevoegen?
Als je dat langzaam opbouwt dan merk je daar niets van.

Overigens is het 'gezonde effect' van knofllok pas merkbaar als je er minimaal 15 a 20 tenen per dag van weg schrokt.
Daarna is waarschijnlijk de hele wijk voor een maand van insecten verlost...... mocht er überhaupt nog iemand (willen) wonen.

Groetjes,
Mark

12:20 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ik weet het nog niet met het effect van knoflook op het verminderen van insectenoverlast...

Ik heb afgelopen seizoen een fles knoflookolie gekocht, met een handig pompje. Dat moest je dan door het voer mengen, maar in de hete zomer wil die olie dus heeeeel graag al eerder uit de fles. Aangezien de fles makkelijk indeukt als je 'm oppakt, komt er dus vrijwel altijd al van die stinkzooi naar buiten. Alles stinkt dus naar knoflook: de kast en overal waar je een drupje geknoeid hebt. Nu dus de schuur, waar mijn fles weggemoffeld is. Zomaar weggooien is ook zonde... Bovendien komen er misschien klachten van de vuilophaaldienst? :)

Nosey vond alles wat ik 'm voerde met die olie eroverheen even heerlijk, maar ik ben er toch mee gestopt, aangezien het zo'n stinkerig geklieder was.
Hopelijk werkt die essentiele olie beter, ga'k ook proberen! Kijken of ik 't flesje zonder knoflookscheuren open kan krijgen...

1:15 p.m.  
Blogger Mrie zei...

@Mark, Ja knoflooksnippers aan zijn avondeten toevoegen kan natuurlijk ook. Maar ik kom niet elke dag op stal. Vandaar dus dat ik met die druppies begonnen ben, dat hoeft om te beginnen maar een keer per week. Als het steekbeesten seizoen echt losbreekt dan moet het wel elke dag.

Ik kreeg trouwens al commentaar op stal dat het zo stonk. Maar er is ook begrip voor.
En Ocho rook vandaag nog steeds een beetje naar zijn parfummetje. Sterk spul hoor....

5:41 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Aha nu snap ik de opmerking van middag ook een stukkie beter.
HiHi ach als ocho dadelijk lekker steek vrij kan genieten van de zomer dan wil ik best die stank die op stal rond hangt weg snuiven !

5:50 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Marie, als jij hét middel tegen dazen weet te vinden, vraag ik daar meteen octrooi op aan en wordt puissant rijk.
Ik hoop voor je (en voor Ocho) dat het helpt, maar ik heb er mijn bedenkingen bij .......

5:20 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage