Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

woensdag, februari 13, 2008

Boswachter

Diever loopt altijd los, behalve als we een winkel in gaan, dan vind ik het wat onbeleefd. Ik ben er één keer door de politie op aangesproken, maar toen ging Diever prompt naast mijn fiets zitten toen de agente me aanhield. Doet hij anders nooit en het maakte indruk. Hij moest aan het riempje wat ik juist die dag niet bij me had. Of ik de volgende keer aan zijn riempje wilde denken. Nou, ik denk er trouw aan.
In de Drunense Duinen zijn gedeeltes waar honden los mogen lopen. Vaak is daar ook een stuk duin bij daar waar geen echte paden meer zijn. Dat is dus de enige plek waar ik met Diever en Ocho samen niet in overtreding ben. Toch speelde de boswachter het klaar om juist op zo’n stuk me aan te spreken over mijn “loslopende” hond. Ook voor het eerst overigens en naar ik hoop voor het laatst. Boswachters weten het altijd nog zo goed als ze je al een keer gewaarschuwd hebben.
Het argument was dat je vanaf een paard je hond toch niet kunt controleren, zeker niet als het een windhond betreft. Als hij wild ziet gaat hij er zo achteraan. De man was duidelijk op de hoogte. Ik ben braaf rustig gebleven en heb verteld dat ik hem altijd scherp in de gaten houd en dat Diever luistert als ik hem op tijd terug roep. En het is waar, één keer is hij achter wild aangegaan en heb ik hem binnen 30 meter sprint terug kunnen roepen.
De boswachter vond ook dat als zo’n hond gaat rennen je niet snel genoeg van je paard af kunt komen om hem tegen te houden. En dat is het nou net. Ik kan beter op Ocho blijven, dan kan ik Dief misschien nog een beetje bijhouden....
Het hele geval liep met een sisser af, het had ook al te raar geweest als ik juist op dat stuk duin een bekeuring gekregen hadden.

12 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Oei oei Mrie hopelijk kom je hem niet meer tegen zou wel erg zonde zijn voor je portomonee.

2:18 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

9:32 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Erg flauw hoor! Ik irriteer me mateloos aan slechte nederlandse zinnen...en al die spelfouten! Dat mag toch? Flauw dat ik verwijdert ben. Kon appyflappy nog wat van leren.

3:04 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

d en t kan ik nog mee leven..maar portomonee, nee! Daar KAN ik niet mee leven! Dat gaat beneden alle peil!! Blond of niet.

3:07 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Het feit dat jij je irriteert wil niet zeggen dat je daar hier uiting aan moet geven. Als je je daar aan ergert dan ga je maar ergens anders nederlandse les geven. Niet hier! Ik vind het namelijk badinerend en niet leuk voor degenen die gecorrigeerd wordt.En hier ga ik daar over. Dus blijf lekker lezen en commentaar leveren,je bent van herte welkom. Maar ga niet anderen de les lezen.

12:25 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

@anoniem: graag bij het kritiek leveren ook de juiste bijnaam gebruiken; happyflappy bestaat nl. niet: wees dan zelf ook even secuur.

Nu weer terug naar het echte onderwerp: Mrie je hebt een tophond, die gewoon meedenkt, dus daar hoef je niet achteraan met je paard!

5:38 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

@Claudia: graag bij jou kritiek leveren OOK de juiste bijnaam gebruiken!! Appyflappy noemde ik haar..geen Happyflappy. Jij ook scherp blijven he! En ik weet echt wel hoe de bijnaam is van haar. Ik vind Appyflappy veel leuker.

12:43 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

@anoniem: Touché, je hebt gelijk, ik was ook niet scherp (druk weekend)!

't kan zijn dat je Appyflappy leuker vindt; voor mij klinkt het wat denigrerend, vandaar.

1:02 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ik zal ook maar even een reaktie geven ....het maakt me niks uit of ik door wie dan ook gecorrigeerd word.
Ik schijf idd erg slecht nederlands (moet je me horen praten hihihi)....nou en ...jullie weten toch wat er bedoeld word.
Houd het alleen A.U.B wel gezellig hier Mrie is altijd druk met de blog bezig om het een leuk en gezellige site van te maken .
Laten we het dan niet verpesten door over deze kleinigheidjes een wereld ramp temaken ....
Ik geniet nl. te veel van de leuke berichtjes ik wil ze niet missen .

P.s Er zullen vast wel weer een hoop fouten in staan.....So be it!

6:41 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Amen, happy appy, je slaat de spijker op zijn kop!

8:03 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ga niet andere de les lezen? Hmmmmm Ironie?

De Trol

3:33 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ssssst de trol spreekt......

9:35 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage