Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

dinsdag, maart 04, 2008

Loslaten

Dat het niet zo goed gaat met Ocho heb ik al beschreven. Zijn vachtje ziet er uit als een mottig kleedje wat enkele jaren te dicht bij de kachel gelegen heeft. En omdat hij allerlei vage klachten heeft heb ik er een holistische dierenarts bijgehaald.
Holisme wil zeggen dat er gewerkt wordt vanuit de visie dat alles met alles verband houd en je dus voor oplossingen naar het geheel moet kijken. Alleen het paard of een onderdeel daarvan behandelen kon ik op mijn buik schrijven. Ook ik was het haasje, of eigenlijk was ik vooral het haasje.
Volgens haar gaat het niet goed met Otch omdat het niet goed met mij gaat. Nou dat laatste klopt wel maar zou dat nu werkelijk zo’n effect op Ocho hebben dat hij er kilo’s van afvalt???
Ook heeft ze het gehad over Frits, dat het tijd wordt om hem los te laten omdat ik nu de band met Ocho niet echt de kans geef. Ik voelde mij meteen schuldig, ik had deze gedachte zelf namelijk ook al eens gehad. Het is pijnlijk Frits te laten gaan en echt ruimte te maken voor Ocho en mij. Het verlies van Frits en de toestanden waar ik de afgelopen jaren doorheen moest hebben me meer gedaan dan ik wilde of verwachtte. Ik zit vol met vragen; wat nu...?, is dit goed of dat...? Ik weet niet meer waar ik heen wil. Ik zit vol met emoties die ik vooral niet laat gaan. En volgens haar projecteer ik dat op Ocho, die daar onder lijdt. Ze heeft nu allerlei spanningen uit onze lichamen af laten vloeien.
En of ik er nou in geloof of niet, ik voel mij beter. Ocho ging er uitgebreid bij staan geeuwen, doet ie anders nooit...Hij deed ook liever dan lief tegen me. Met zijn neus tegen mijn gezicht gedrukt zachtjes blazen en knufselen. Nou dat was in elk geval welkom, een beetje troost van mijn knollie. Wij samen...mmmmmm.

9 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Dat was zijn bedankje naar jou ;)
Goed omschreven en je gevoel over Otch blijven volgen.

8:50 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Jij , je knollie en kiló's chocolade!! En Sonja Bakker effe de hik laten krijgen!! Lekker als een warme deken over je heen laten komen. Loslaten kan niet op commando, weet er helaas alles van.... Er komt wel steeds meer 'ruimte' in je hart, maar ook dat laat zich niet dwingen. Door 'de kraan' af en toe open te zetten, ruimt het wel lekker op.
Holistisch of niet, je moet hier doorheen, hier is geen sprake van schuld(gevoel) meis!

10:02 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Goed gedaan, Mrie - en Ocho! Ik kan er nog een hele 'psychobabbel' acheraan plakken, maar dat hoeft helemaal niet ! :)

10:45 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

wat een baarlijke nonsense

4:17 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ben trots op je Mrie .
Ik geloof hier wel in .
Denk dat je hier goed aan gedaan hebt!

5:50 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Als je je er meteen al beter bij voelde dan is het goed! En als Ocho er dan ook beter van wordt is het helemaal prima. sterkte er mee!

7:00 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ik denk aan je wijffie! X

11:39 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Goh, dat geeuwen, dat klinkt verdomde bekend!! klinkt stom, maar dat is heel goed van je Otch.

2:35 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hoi Mrie, je kunt het zweverig noemen of niet, maakt niet uit, ook bij mij heeft mijn paard al vaker heel frappant thema's van mij uit staan beelden. Dieren doen dat nu eenmaal, het zijn echt spiegels en ze nemen soms dingen van ons op hun schouders. Als je dat weet, kun je d'r iets mee doen. Ocho en jij verdienen allebei een lekker velletje om in te zitten en dat doet helemaal niks af aan jouw liefde voor Frits, toch? Er passen een boel paarden in een hart. Ben dat nu ook aan het leren nu ik er ineens twee heb (paarden dan).

6:24 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage