Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

zaterdag, maart 15, 2008

Rectaal

In de tandartsstoel van de (gruwel der gruwelen) schooltandarts werd er in een kies geboord. Die kies behoorde aan een kind van een jaar of 10. Het ging niet zonder problemen. Blijkbaar was de tandarts met zijn boor op een zenuw of iets anders gevoeligs gestuit. Hoewel het jochie niet zenuwachtig was geweest en het niet zijn eerste gevulde kies was, bleek het gedaan met het vertrouwen. Hij gilde moord en brand en het probeerde zich onder de handen van de tandarts en zijn assistent uit te wringen. Grote angstogen boven een met een metalen klem muurvast verankerde opengesperde mond. De tandarts en zijn assistent deden een poging tot geruststellen door al maar te herhalen dat het “Geen pijn doet". “Fuck dacht het kind, het doet wèl pijn! Een extra assistente hield de armen van het jochie tegen zijn borst geklemd. En intussen was er nog een derde assistente verschenen die fijntjes aan de tandarts vroeg: Zal ik zijn benen vasthouden?”
Woede, pijn, onmacht, verlatenheid en tenslotte gelatenheid, tranen. Een trauma geboren...

Ik herken mij in de positie van de assistenten. Ik murmelde tegen Ocho, dat het okee is, dat het zo weer over gaat, dat het allemaal goed komt en dat het echt niet zo erg is. Tegelijkertijd hield ik hem stevig op zijn plaats terwijl hij probeerde weg te komen. Nu, na het voorafgaand verhaal bemerk ik bij mijzelf een gebrek aan inlevingsvermogen en een gevoel van schaamte. Hoe kan ik nou weten of het niet zo erg is? Zeggen dat het weer over gaat en dat het wel okee is? Mijzelf ook nog eens medeplichtig maken door hem vast te houden. Ik weet er namelijk echt niets van. En ik beken; Ik wìl ook helemaal niet weten hoe het voelt om de arm van de veearts tot aan haar oksel in mijn achterste te hebben....

6 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Een collega vertelde me eens over een blaasonderzoek, dat er bij hem was uitgevoerd.
Hij kon het nogal smeuiig vertellen, en ik kon het slangetje bijna bij m'n eigen waterleiding naar binnen voelen gaan.
En zo'n hele arm met handschoen in je derriére, dat lijkt me ook geen ervaring die in de "25 meest prettige ervaringen aller tijden" thuis hoort.

Michel.

9:47 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Maar het lijkt mme toch ook dat de verhouding niet gelijk zullen zijn van jou Derriere Michel of die van Ocho!
Maar natuurlijk maakt het voor Och niet minder op .
Laten we maar zeggen Mrie het is voor zijn eigen best wil....dadelijk is hij er blij mee ...net als het kindje wat daarna van zijn tandpijn af is en nu weer kan snoepen omdat zijn tandje gevuld is !

Maar gedraagde Ocho zich dan niet ?
Kan ik me haast niet voor stellen ?

9:41 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Menselijke en hippische derrières zijn (gelukkig) niet hetzelfde! Neem aan dat Och er geen trauma aan over heeft gehouden, al wil 'ie 't vast geen tweede keer...

Dat zou misschien wel veel erger zijn, 't wel willen :)
Staat 'ie voortaan altijd met zijn staart omhoog zodra 'ie de dierenarts ziet :))

1:57 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Wahahahaha, ja Clau, ik zie het al gebeuren... Daarom stond hij dus zo vaak met zijn kont naar de deur in zijn stal....

2:06 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Wat moet ik Bradaigh nou vertellen als dinsdag de tandarts komt????!

6:06 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Dat er geen assistentes in de buurt zijn....Maarre, hij leest dit stukkie toch niet?

7:52 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage