Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

woensdag, maart 05, 2008

Samen Solo

Ik vind mensen die heel goed kunnen rijden benijdenswaardig. Ook als ze op een manier rijden die ik liever niet zou kiezen. Met stang en trens bijvoorbeeld. Ik kan niet anders dan bewonderend langs de kant staan als iemand zijn paard mooi onder controle heeft en samen met zijn paard een beetje kan dansen. Zo is er op de vereniging een Z amazone die een heel mooi paard heeft. Heel mooi maar ook heel moeilijk, het is zoals zijn pet staat. Ik help haar graag door even een proefje te lezen of haar hondje aan te geven. Die mag namelijk bij het uitstappen ook op het paard, maar hij kan er zelf niet opspringen. Dat is iets te hoog. De Z amazone heeft een duidelijk doel. Zij wil nu beginnen aan de kur op muziek en dan is het klaar. Zij hoort al bij de veteranen in de sport en dan hoeft het niet meer zo. Mijn doel is wat bescheidener, namelijk de B. En daarna ligt de wereld nog voor me open.
Er is ook fanaatje, haar benijd ik om haar wilskracht. Zij rijdt een Fjord bij en ze is soms nog wat onzeker. Ze wilde graag springen, maar hoe doe je dat nou, hoe krijgt ze haar pony zo ver dat hij niet steeds voor de hindernis naar links of rechts schiet. Ieder heeft zijn eigen doelen en dat vind ik nou mooi om te zien. Paardrijden doe je solo en toch zijn we allemaal samen met hetzelfde aan de gang.

5 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

heej marie
ik vond het gisteren erg leuk en ik ben erg trots dat hetspringen nu wel lukte .Maar ik had ook een goede lerares namens ons alle bedankt groetjes van cynthia en nog een pootje van laika

6:14 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Mooi he!
Hier wordt er bijna standaard met stang en vaak stang en trens gereden. Ook door hele beginners, kun je nagaan!! Het clubje waar Fran nu rijdt is wel heel paardvriendelijk, daar hebben ze de ponies zelfs met bitloze hoofdstelletjes lopen. Mijn doel is dat Fran het ook heel leuk blijft vinden, is een hele gezonde hobby en dan kunnen we over een jaartje of wat lekker samen naar buiten haha

6:15 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Dat 'mooi he' gaat natuurlijk over dat we allemaal met hetzelfde aan de gang zijn, niet over die stang..

6:35 p.m.  
Blogger Mrie zei...

@Carola: Nee, dat snapte ik al.Ik heb altijd gedacht dat ze in spanje geen pony's hadden. Hoe kom ik daar toch bij?

7:17 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Mooie slotzin Mrie!

11:42 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage