Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

donderdag, maart 13, 2008

Tank

Het kan voorkomen dat je moet laten zien wie er de baas is. Anders denkt de pony dat zij wel even zelf mag bepalen of zij langs of over de hindernis gaat. De pony, in dit geval een fjord is een harde noot om te kraken. Als zij het in haar kop heeft, zit het niet in haar kont en al helemaal niet in haar benen. Ze neemt namelijk steeds de benen als het hoger wordt dan 20 centimeter. En een Fjord kan aanvoelen als een tank.
Fanaatje, die zo graag wilde springen had het er maar zwaar mee. Zweet op haar gezichtje, en een ingespannen koppie. Zo graag willen, maar het lukte niet. Het is ook lastig als je tegelijk je zweepje, je sporen en je zit moet gebruiken en ook nog eens goed moet sturen. Het helpt ook niet als je een lichtgewicht bent. Voor Fanaatje driftig werd of er teleurgesteld mee ophield heb ik het heel even overgenomen. Ik kan wel gewicht in de schaal leggen en al mijn middelen gelijk gebruiken, tenminste als niet het zadel alle kanten op gaat schuiven omdat ik mee hang in de volte. Ook bij mij sprong de pony pas bij de derde poging. Uiteindelijk werd het haar wel duidelijk: Zo zijn we niet getrouwd en zo gaan we ook niet trouwen ook niet. Fanaatje nam het daarna weer over en de pony had het goed begrepen. Braaf sprong ze zonder aarzelen een steiltje een kruisje en ook nog een in-uitje. Fanaatje heeft weer veel geleerd, nou nog alles tegelijk leren doen pfffff.

5 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

leuke foto!
blijf een zwak houden voor die lekkere fjorden!!!

xxx mijn

6:42 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Haha fanaatje moet eerste eens even voelen hoe een paard naar de hindernis toe moet gaan zodat ze kan gaan aanvoelen wanneer hij "dreigt" er langs te lopen of erger weigeren .
Of juist wanneer hij wel goed gaat !
Als ze dat beter aanvoelt kan ze de tank ook de baas ! en dan word Fanaatje .... de baas van Tank !

7:09 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

leuk eindresultaat!
ook leuk geschreven! ben blij dat ik je kon helpen door je mijn foto te laten gebruiken, komt vast met fanaatje ook wel goed ;)

succes nog!
groetjes,

Evita en viola :)

8:36 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Een van de oudste en zuiverste rassen ter wereld, de Fjord. Ik dacht altijd, dat ze dankzij hun hardheid, kracht, en vaste tred, prima waren, voor de boer op het land in de bergen ergens. Maar hij blijkt ontzettend veelzijdig te zijn! Ik kan me voorstellen dat deze pony even denkt..hmmm..moet ik daar overheen? Ik denk namelijk WEL dat je met een Fjord ook goed kunt springen. Ik denk dat je dat langzaam goed moet trainen. Zijn nek zit met keren soms al in de weg. Ligt natuurlijk ook aan de bouw van de Fjord. Maar als je dit opbouwt kun je volgens mij met een Fjord prima gaan springen.Ik zou Tankie heeel goed los rijden vantevoren, flink keren en wenden. En niet te hoog willen springen. Langzaam opbouwen, en vertrouwen winnen. Ik vind wel dat uiteindelijk het Fanaatje EN Tankie het samen leuk moeten gaan vinden. Anders is het voor beide niet leuk.

Succes met Jumping Tankie!

11:34 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Mmm, ken ook zo'n fjord; superveelzijdig en een echt karakter!! Je kunt zo veel met haar maar ze eist ook dat je dat duidelijk maakt.

Mijn eigen Noos - geen fjord, maar daarom niet minder leuk of veelzijdig - vind springen gelukkig net zo leuk als ik. We mogen morgen weer!!

1:49 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage