Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

donderdag, oktober 26, 2006

Conditioneren

Clickerles; Een klik=goed gedaan Ocho en dus wat lekkers. Niet goed= negeren, dat is voor mij lekker want dat geeft geen strijd.
Ik ontdekte dat ik Ocho te vrij gelaten heb in waar hij mee bezig is. Hij mag van mij om zich heen kijken en met andere dingen bezig zijn. Ocho moet nu dus gaan leren dat hij op mij moet letten als we iets aan het doen zijn. Ik moet dus gaan leren meer aandacht van hem te vragen. Wie zou het nou moeilijker krijgen hij of ik?
Ik observeer graag en altijd. Gewoon kijken naar mensen of dieren, wat doen ze? Wat vinden ze leuk, hoe reageren ze, waar zijn ze mee bezig? Ik kan mij daar prima mee amuseren. Naar mijzelf kijkend kan ik stellen dat ik een dominant mens ben en daar kan ik niks aan doen. Ik wil graag op de eerste rij en in het middelpunt. Ik bemoei me het liefst overal mee en heb altijd mijn mening klaar. Ik kan ook zwaar en enorm uit mijn slof schieten als het niet naar mijn zin gaat. Heel vervelend dus. (al heb ik er zelf niet zo’n moeite mee)
Hoe dominant is Ocho eigenlijk? Het is een prachtige bezigheid om in een groep paarden te ontcijferen hoe de verhoudingen zijn. Wat ik gezien heb is dat Ocho, zich sociaal opstelt naar andere paarden, hij houd van contact, hij is niet lomp en het is een paarden paard. Hij is liever met paarden bezig dan met mensen.
We hebben een stukje gejoinupt (mooi woord) vandaag. Het duurde wel een poosje voordat hij op mij ging letten. Anderzijds liep hij ook niet over me heen. Dit is fijn, twee van die dominantjes samen geeft namelijk ongelukken, explosies, en strijd. En daar heb ik dus helemaal geen zin in. KLIK=goed gedaan Marie.

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

hey marie,
volgens mij vond ocho het klik systeem wel leuk!
ik ga het vandaag ook is uitproberen bij unit!
wel leuk dat er nog meer mensen een klik dingetje gekocht hadde!
xxx loya

8:01 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage