Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

woensdag, oktober 25, 2006

In de knoop

Ik ben nooit bij de padvinders geweest, dus als ik twee dingen aan elkaar moet maken met een knoop maak ik een oude wijven knoop. Uit de intelligentie en andersoortige testen die ik in mijn leven gehad heb komt steeds weer naar voren dat ik zo’n geweldig ruimtelijk inzicht zou hebben. Da’s vast heel handig als je knopen wilt leggen. Het intrigeert me ook, speciale knopen die in die speciale situatie handig zijn. Vroeger toen een van mijn broers in de marine knopen moest leren maken probeerde ik het ook, maar het is hopeloos moeilijk.
Vaak leken mijn knopen op breiwerkjes of punnikfrutsels.

Ik heb een knalrood touw. Dit is een heel fijn touw. Het is extra lang en zacht. Nu is hij dus zover gesleten dat ik bang ben dat de musketon los komt. Daar krijg je ongelukken van dus dat moet opgelost worden. Ik heb daar een knoop voor geleerd.

Foto 1: Musketon er aan en touw dubbel vouwen
Foto 2: Leg een dun koord zo dat er een lusje ligt waar het uiteinde van het dikke touw is. Het lange uiteinde hou je bij de musketon vast.
Foto 3: Draai het lange uiteinde van het koord heel strak om het touw heen. Begin bij de musketon eindig bij het lusje.
Foto 4: Haal het restje van het lange koord door het lusje en trek aan het korte uiteinde van het dunne koord bij de musketon. Je trekt dan het uiteinde van het gedraaide koord onder zichzelf strak en dan zit het vast.
Handig he....

Zie ook: http://www.animatedknots.com/





0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage