Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

dinsdag, december 26, 2006

Bordjes

Er hangen een stuk of drie bordjes met de tekst “verboden toegang art. zoveel en zoveel” op het hek rond het erf. Toch is me opgevallen dat er geregeld mensen zomaar het erf op lopen. Omdat er boven de stallen mensen wonen dacht ik dat het misschien bezoek voor boven was.
De eerste keer dat ik even achterom wilde komen om te kijken of er iemand was durfde ik dus echt niet zomaar het erf op te lopen. Er hing immers zo’n bordje en dan doe je dat niet. Niet omdat je dan “in overtreding bent” maar omdat dat niet fatsoenlijk is. Mijn ouders zijn geslaagd mijn opvoeding (zucht).
Er komen mensen even aan de buitenkraan hun fiets afspoelen, de hond water geven of schoonspoelen. En dan gaan ze weer weg vriendelijk goede morgen/middag roepend.
Ongastvrij zijn mag niet. (opvoeding) Over je heen laten lopen ook niet. (ervaring) Bot zijn is niet netjes. (etiquete)
Gelukkig ga ik er dus niet over en hoef ik niets te doen... Maar het blijft me verwonderen

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Neem wel even in je verhaal mee dat we hier in Brabant zijn.
In de Randstad zou je zulke mensen meteen afblaffen en uitkafferen.

Michel.

5:19 p.m.  
Blogger Michel zei...

Het schijnt tóch niet normaal te zijn, dus voortaan sturen we ze weg.

5:32 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage