Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

zaterdag, december 16, 2006

Pukkelkont, buik, benen, schouders, flankjes

Whats in a name. Ocho wordt door mij ook wel pukkelkont genoemd. Maar momenteel is het een uitgebreider probleem. Hij heeft namelijk overal pukkels. Van die op prikplekjes gelijkende wondjes waar zich een korstje op gevormd heeft. Ik dacht eerst dat het plekjes waren die ontstonden bij het modderworstelen met zijn maten en had er niet zo’n aandacht voor. Maar ik ontdekte vandaag tijdens de borstelbeurt dat ook zijn buik en de binnenkanten van zijn achterbenen helemaal vol zitten met deze plekjes. Ocho vindt het heerlijk als er aan gekrabbeld wordt en ik heb dus al heel veel korstjes weg gekrabbeld. Maar daardoor krijgt hij wel allemaal kleine kale plekjes. Volgens dokter Pipi bij ons op stal is het schurftmijt en zou dat vreselijk jeuken. Dit is dan misschien de oorzaak van zijn gedraai en onrust, ik was al bang dat hij transformeerde tot een puber.
Nou voel ik me toch een slechte moeder. Alsof mijn kind van school naar huis is gestuurd is met luizen. Het liefst ga ik meteen aan de gang met middeltjes en sopjes. Maar dat moet even wachten. In het weekeinde is de veearts zo duur, en ik geloof niet dat hij dit als een noodgeval zal zien.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage