Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

zondag, december 10, 2006

Prinses


Appaloosa’s hebben over het algemeen een stokmaat van rond de 1.50. Dat wil zeggen, alle paarden en pony’s met appaloosa kenmerken heten ook appaloosa, dus ook de minipony. Maar ik heb het hier over die appaloosa’s die als rijpaard gebruikt worden.
Ocho is dus een heel grote maat. Het schijnt dat dat in is tegenwoordig.
De 1.50 is meer de maat waarin ze al eeuwen bestaan. Alle wilde paarden zijn zo’n beetje rond die hoogte, tarpan, prewalsky en mustang.
Wij passen de wereld aan onze smaak aan. In de dressuur zien we veel van die enorm grote paarden. En ik moet zeggen het heeft wel wat. Ik voel mij veel stoerder en veiliger op een groot paard dan op een van 1.50. Ik vind het lekker als ik het gevoel heb dat mensen tegen me op kijken. Mijn man noemt dat mijn prinsessen gedrag.
Vandaag is het in elk geval goed gelukt. Ik mocht de fries van de mevrouw met het gebroken been meenemen naar het bos. Hoe hoog een fries over het algemeen word weet ik niet, maar dit is een grote. Door hun bouw worden ze zo lekker statig en koninklijk. Ik kon mijn prinsessen gedrag helemaal en legitiem uitleven. Ik was niet de prinses op de erwt, maar de prinses op Djurre. En dat was erg comfortabel.

4 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Wat een beauty!
Ik werkte vroeger op een dressuurstal en daar stond Tikon, Tikon was destijds wereld's grootste dressuurpaard :-) met een schofthoogte van 1.86 , echt een geweldig paard wat ondanks zijn grootte toch zijn enorme klasse en sierlijkheid wist te behouden.

Op Tikon rijden was zo veilig, geborgen en had echt iets statigs, als ik er aan terug denk voel ik me ook weer een prinses, alleen dan zonder jurk aan.

7:41 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

whoowh..dies big! mijmer.... X

10:07 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Mijmer, Zwijmel bedoel je.. Je kunt mij niet voor de gek houden hoor Joyce

7:49 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Behalve heel groot is Djurre vooral ook erg lief.

7:07 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage