Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

vrijdag, januari 05, 2007

"Nei gerij"

Nei gerij is erg lekker, maar ik moet ook wat zuinig zijn. Je kent vast wel het spreekwoord: “Mensen met paarden hebben de hemel op aarde, en als ze sterven valt er niets te erven.”
Bij de verhuizing naar de huidige woonplaats van Calle Ocho heb ik een heleboel spullen thuis opgeborgen. In de garage, Ro vindt dat het in de schuur zo naar paard gaat stinken. En omdat ik niet van overbodig houd, verkoop ik ook nogal eens wat van mijn spullen. Meestal via bokt of marktplaats.
Zo heb ik ooit mijn longeersingel en bijzetteugels verkocht. Frits longeerde ik los, dan liep hij ook keurig zijn rondjes. Kortom opruimen die troep. En nu heb ik ze dus weer nodig in de opvoeding van Ocho. Die verkooptruuk kan ook fijn andersom. En zo ben ik nu gelukkig met een tweedehands longeerset voor 25 euro. Als ik zo door ga valt er misschien ooit wel weer wat te erven.

* Nei gerij= brabants voor "nieuwe spullen"

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage