Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

maandag, januari 08, 2007

Rekenen

Mijn paarden maatjes Clau en P’trice hebben zich vergaapt aan het huidige optrekje van Ocho. Ja, ze vonden het wel mooi, en heel anders dan bij hun thuis, lekker dicht bij bos en kroeg. Er was ook verbazing, wat hangen er veel dekens aan het rek. En uit balorigheid ben ik eens gaan tellen.
Er zijn 14 stallen gevuld waarvan er 8 in beheer zijn van Ocho’s kleuterjuf. Aan het rek, op de ruggen van de paarden en elders in de stallen telde ik 45 dekens. Volgens de mevrouw van de pony’s (6) waren er vier van haar. Er is er één van Ocho. En ik weet zeker dat de aanstaande moeder geen dekens heeft.
Blijft over 6 paarden/ponys gedeeld door 40 dekens is 6,666 deken per paard.
45 Dekens die aan de 12 stangen aan het dekenrek hangen, dat betekent 3,75 deken per stang is...Te zwaar. En vandaar dat het dekenrek vannacht naar beneden gekomen is. Even Apeldoorn bellen...

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ja nou!.... een deken voor de regen, een deken tot 10 graden en 1 voor tot -10 graden en 1 om op te drogen en 1 tegen de vliegen en 10 voor het mooi en..... oké, oké dan.... Hello I'm Désirée and I'm a dekenholic........

Enne...heeft Apeldoorn hier niet één of ander 'mannetje' voor??????

7:03 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Dat was volgens mij Interpolis, mits je daar wel wat premie hebt achter hebt gelaten :)
Verder: heeft een paard niet zelf al allerlei dekens in zich ingebouwd, die hij naar believen aan en uittrekt?
Tja, ik ben dus geen dekenaholic. Mijn Nosey heeft een fleece-deken voor als hij zich niet droog kan rollen, een vliegendeken, zodat ik enigszins met hem naar buiten kan 's-zomers en een wollen deken, just in case. Tja, toch 3 dekens, die ik maar zelden hoef te gebruiken, aangezien ik hem het liefst zelf laat reguleren. Daarbij heb ik de mazzel dat hij 's-winters geen 'bolletje wol' is (lees: geen dikke wintervacht heeft).

8:55 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage