Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

maandag, januari 15, 2007

Verantwoordelijk

Zonnig, eindelijk zonnig. Na zo’n periode grauw en grijs zeer welkom. Maar je moet er wel vroeg bij zijn, zeker op een zondag.
En dat was ik gelukkig ook. Na 11 uur wordt het file lopen in het bos. Eerst verschijnen de joggers en de mountainbikes. Vervolgens in kuddes en groepen de nordicwalkers. De ruiters en wandelaars en tenslotte de aangespannen combinaties.
Van de meeste heeft niemand last. Maar rekening houden met elkaar is wat anders. Zo liep ik met Ocho over een zeer smal pad en er naderde een groepje joggers. Ik vraag dan of zij even voorzichtig willen doen en heel even gewoon willen lopen omdat ik een jong paard bij me heb. En dat kan blijkbaar niet, er wordt gewoon door gejogd strak langs Ocho af. Mensen snappen niet dat ik dat niet vraag voor Ocho maar voor hen. Als hij schrikt (kleintje kans maar toch) en een bokje geeft ligt er een van hen in het ziekenhuis of heeft wat gebroken en dan ben ik dus verantwoordelijk.
Ben je eigenlijk ook verantwoordelijk als men zich niets aantrekt van je waarschuwing. Hmm vraagje voor de jurist.

3 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ja Marie, ik zit weer onder werktijd op je blog ......
Maar volgens mij ben jij dan toch nog steeds wel deels verantwoordelijk, ook al zijn die lieden nog zo dom en/of doof.

2:01 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ik zou Ocho trainen om stomkoppen de bijten! Klik, is stomkop...hap! Wie niet luisteren wil moet maar voelen...!! Hahaha X

7:06 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Zou zeggen, leg eens voor aan de rijdende rechter!! Heeft die man ook eens een leuke dag......

11:47 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage