Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

dinsdag, november 20, 2007

Tradities

De traditie wil dat na een val van je paard je moet trakteren. Meestal op taart maar in de buurt van Den Bosch zijn het Bossche Bollen. Ik heb het altijd een beetje een rare traditie gevonden. Maar dat kan komen omdat ik mij nogal snel vernederd voel. Daar sta je dan met je bollen: Hahaha, ze is er afgevallen, dankjewel en smaksmikkelsmak.
Ligt aan mij hoor, ik ben soms wat gevoelig.
Nu vraag ik mij af of je ook moet trakteren als je paard je voorzichtig op de grond neerlegt als hij toevallig zelf omvalt. Het gebeurde Sinterklaas vandaag en mij dus ook. Het paard van Sinterklaas viel om omdat ze hem volkomen gedrogeerd hadden. Daar kan zo’n dier niet tegen, arm beest. Arme geschokte kindertjes.
Ocho viel omdat hij gewoon eigenwijs op het randje van het modderige pad wilde lopen terwijl ik hem gewaarschuwd had dat het daar glad was. Zijn beide linker benen gleden onder hem en op twee rechter benen kan een paard niet staan. Ik landde zachtjes in de herfstbladeren waarbij ik er voor zorgde mijn onderliggende been zo te draaien dat er niks zou breken. Binnen een fractie van een seconde stonden we weer op onze benen. Ocho zag er uit alsof hij zich schaamde. Technisch gezien vind ik dat ik niet gevallen ben maar neergezet. De oplossing van het taart probleem is simpel, ik laat gewoon Sinterklaas trakteren.

7 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

En wanneer komt Sinterklaas op stal? ;)

7:15 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ja, klets je er maar weer onderuit! Eigenlijk ben ik allang blij dat je een keertje valt zonder er zwaar hersenletsel aan over te houden.

11:27 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ben er een keer drie keer in 1 (spring-)les afgedonderd. Dan ben je niet alleen kreupel maar nog failliet ook, stomme traditie!

12:42 p.m.  
Blogger Mrie zei...

@Anoniem: kweetniet

@Julez: IK BEN NIET GEVALLEN MAAR NEERGEZET #$*%#!!

@Carola: Whahahahahaha, helemaal herkenbaar

12:47 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

He stuntvrouw, vertel de sint maar waar we wonen, je mag ook zelf langskomen met iets lekkers. Ocho eigenwijs? Lijkt gewoon op zijn bazin. Volgende keer hem niet op die rare paden sturen is er ook geen probleem met het wegglijden van benen en zo. Als je van te voren even beld/sms't is de koffie voor bij dat lekkers klaar. doei doei liefs Ernst

9:54 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Het is nog nooit zo druk geweest met reacties als nu met de chocoladebollen.
Je kunt wel zien waar de meeste zin in hebben

8:00 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Was Sinterklaas eigenlijk ook gedrogeerd ?

10:31 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage