Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

woensdag, november 28, 2007

Happy met haar Appie

In een blog probeer ik geen namen te noemen. De persoon in kwestie weet het meteen als het over hem of haar gaat, maar dat hoeft de rest van de wereld niet te weten. Soms kan ik er niet omheen en geef ik een bijnaam. Ik verzin iets en blijf die persoon ook verder zo noemen of de blog. De kleuterjuf had bijvoorbeeld een hele schaar jonge knollies op stal waar zij ijverig voor zorgde. Kanjer is en blijft een kanjer om te veel redenen om op te noemen. De baas van B, is de baas van Bradaigh. En er is ook de baas van degene die denkt dat hij de baas is. Onlangs schreef ik over de baas van Dycus. Zij was een beetje teleurgesteld over haar naam. Een “Baas van...” was er al. Nu verzocht zij dus om een andere naam....
Daar kan ik dan makkelijk dagelijks een poos over denken. Maar een bijnaam verzinnen op verzoek is niet makkelijk. Zij is zorgzaam, een beetje op zichzelf, fanatiek, gedisciplineerd, een vroege vogel, Happy met haar Appie, behulpzaam. Wat moet ik daar nou van maken...

6 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Mamalou?

10:47 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hoe noemen ze jou Mrie?

6:19 p.m.  
Blogger Happy Appie zei...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

8:10 p.m.  
Blogger Happy Appie zei...

Ach die bijnaam komt vast nog wel ...
ene ....leuk hoe je me beschrijft word er een beetje stil van ...

8:13 p.m.  
Blogger Mrie zei...

@anoniem; ehhm....Mrie??

5:16 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

een bijnaam voor astrid......moeilijk!!! slaap er nog maar eens een nachtje over Mrie!

liefs mijntje

12:43 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage