Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

dinsdag, januari 01, 2008

Bij bosjes

De directeur is er even tussenuit en heeft de zaken tijdelijk aan mij overgedragen. Dat is een hele verantwoordelijkheid. Het komt allemaal best goed, maar als de kat van huis is zeggen ze, dansen de muizen op tafel.
Al een poosje is er een paard op stal waarmee het niet zo best gaat. De veearts was er weer bij en ik hoorde haar tegen de eigenaar zeggen: “Het is tijd om een beslissing te nemen” En ik zag de tranen in de ogen van de eigenaar. Het is hard om van dichtbij te zien gebeuren wat er nog zo kort geleden met mij en Frits gebeurde. En ondanks die ervaring merk ik ook dat ik geen enkele steun, mooie woorden of raad voor haar heb. Dit is een weg die je alleen gaat.
En wat die muizen betreft, Ik had ze in mijn kast... bij bosjes. Ik was namelijk zo handig geweest om paardenmeel in mijn kast te zetten. Wat een smerigheid... en stinken... Nu is alles weer schoon, het meel op een betere plek opgeborgen en staat er een bordje in de kast: “Verboden te dansen”.

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ik wens je stalgenoot héél veel sterke en wijsheid toe. En nee, het went nooit, de datum 10 januari 2000 staat nog in mijn geheugen gegrift en mijn ogen wéér vol met tranen......
Het intense verdriet als je afscheid moet nemen van je èchte vriend is niet te bevatten voor hen die dit (gelukkig!!!) nog nooit hebben meegemaakt. Sterkte....

9:11 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

En natuurlijk allemaal de beste wensen voor 2008.

9:29 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage