Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

zaterdag, februari 09, 2008

Rondzingen

Er was een zieke die niet meer beter kon worden en nu is hij er niet meer. Hij is net als m’nne Frits zachtjes ingeslapen. Omdat er dan altijd zoveel emoties zijn op stal besloot ik er niet bij te willen zijn. Ik bleef lekker thuis, geen zin in zoveel toestanden om me heen. Ik zei het jochie gedag, goeie reis en de groeten aan Frits en heb hem niet weer gezien.
Nu liet ik mij later tegen een paar stalgenoten ontvallen dat ik mij afvroeg waar de operatie plaats gevonden had. Nadat Frits was ingeslapen was het paard van het weitje waar dat gebeurde een paar dagen flink van slag. Ze vond het maar niks die lijkenlucht in haar wei. Maar niemand wist waar en ik dacht er verder niet over na.
Vertelt de directeur mij een paar dagen nadien dat “men” vond dat de paarden zo onrustig waren doordat het zieke dier daar ingeslapen was.
Hij had er wel pret om want dat was namelijk heel ergens anders gebeurt, ver buiten zicht, geur of gehoorsafstand van de rest. Hoe ze daar nou toch bij kwamen...?
Ofschoon ik dat op mijn vingers na kon tellen heb ik maar even niks gezegd. Dingen die ik zeg duiken namelijk later opnieuw op, maar dan anders...

4 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ha ha, nou Piet heeft mij verteld waar t wel gebeurd is (idd niet in de stal) en toch was B. twee daagjes depri.

Je kan mij niet wijsmaken dat ie dat soort dingen niet voelt of weet. Ondanks dat ie t niet heeft zien gebeuren.

10:05 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hoest trouwens met je hoofd??

10:06 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

ja mijn dycus was ook niet zijn eigen ik nu trouwens weer toppie hoor denk dat ze toch de emotie wel voelen misschien niet zo zeer van het paard maar wel van zijn eigenaren.

5:44 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Lieve mensen van de zieke vriend, wat dapper dat jullie het besluit toch hebben genomen, het verlies doet pijn maar de bergen mooie herinneringen blijven.
Andere mensen op stal: hebben die van jullie niet, net als die van ons, last van de lentekriebels???? Het is bij ons ook al sinds vrijdag pret, ondeugd en onrust wat de klok slaat (vraag maar aan Yvie...)
't Is zo maar een suggestie........

10:22 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage