Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

zondag, februari 10, 2008

Ontmoeting

Met dit soort geweldig weer en dan ook nog op zondag is het erg druk in de natuur. Voor je het weet sta je in een soort file en je komt nog eens wat tegen. Zo waren er zeven mensen bij een voorval betrokken, twee wandelaars, vijf ruiters.
HappyAppy en ik zeiden net tegen elkaar dat we toch zulke fijne bospaarden hebben. Nergens van schrikken, altijd onder controle te krijgen, dapper en rustig. De wandelaars stonden op een kruispunt van verschillende paden op hun kaart te kijken. We raakte aan de praat, ze wilde wel graag weten waar ze nu waren. Van links naderde drie ruiters. 20 Meter van ons groepje vandaan wordt er ergens van geschrokken, getrappeld, gebokt, gesprongen, gedraaid en gaat één van de paarden er bij liggen. Eenmaal bevrijd van de ruiter nam het een spurt in de richting waar hij vandaan gekomen was. De ruiter krabbelde op en holde achter zijn galopperend paard aan. De overige twee ruiters hadden alle moeite hun paarden bij zich te houden en stuiterden van links naar rechts over het pad.
We lieten samen met de kaartlezers stomverbaasd het tafereel aan ons voorbij gaan. Dicus en Ocho keken er naar, keken elkaar eens aan en het was alsof ze hun schouders er over ophaalde. Geen stap hebben ze verzet, geen onrust niks. Zelfs Diever was er bij gaan zitten en keek er naar.
De overgebleven paarden hinnikte hun vriend weer naar zich toe, de ruiter klom weer op zijn paard verklaarde nog even dat er niets ernstigs aan de hand was en daar gingen ze weer. Fijne rit...

15 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

GhiGHi ik moest er idd wel stiekem om lachen wat een stoere paarden hebben we toch ....we kunnen er echt alles mee !Ach ja wat zullen we zeggen paarden met stippels hebben meer power !

5:47 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Das nog eens wat anders dan er vandoor gaan in volle rengalop...

Maar klinkt als een film, ha ha.

Kan niet wachten tot ik eindelijk eens met jullie mee kan!!!

Maar eerlijk is eerlijk: stoere knollies hebben jullie wel. Daar kan mijn uk niet tegenop ;)

8:49 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Nou mrie dan was jij deze keer niet het lijdend voorwerp.Maar alles is gelukkig weer goed afgelopen

9:36 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ik maak dit dagelijks mee. Alleen heten de duinen dan rijksweg A15.

2:51 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

jemig!
Ik had gisteren zo'n buitenritje, waarbij helaas Nosey een paniekerd was en we samen niet-blij waren! T-splitsing op de Kapelweg en achter ons een aanspanning (enkelspan), die (ook) linksaf ging en daarachter een truck, die nogal lang wachtte met linksaf draaien. En ik Noos maar proberen stil te laten staan, totdat de boel weg was... Volgende keer meteen links de berm in en doorlopen, is mijn les hieruit...
Maar, eerlijk is eerlijk: ben er niet afgevallen en heb Noos bij me kunnen houden (met hulp van mijn 'coach' op de fiets!). En Noos heeft weer eens ouderwets gezweten (en ik ook...)! Eind goed, al goed!!!

6:17 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Goed gedaan Kanjer!

6:20 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Thanx, Mrie
Gave foto trouwens van HappyAppy en Dicus!! complimenten aan gefotografeerden en fotograaf!

6:22 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Fijn he? Dat ook andere mensen wel eens problemen hebben! Geniet ervan zou ik zeggen, voordat je het weet zit je zelf weer in de problemen! Toch leuk, dat je schrijft, altijd onder controle. Dat is pas lachen. In je historie kijkend, zie ik toch de nodige blessures opduiken. De ene na de andere...maar...je hebt alles onder controle! Altijd!

Mooie natuur foto, alleen jammer van die ontzettend lelijke knol erin.

9:23 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

@ anoniem: wat een venijnige ondertoon zit er in jouw reactie. Over het door jou aangehaalde leedvermaak gesproken: jij kunt er ook wat van!
Lekker veilig om anoniem te katten en nooit eens iets over jezelf te zeggen.
Je 'compliment' voor de foto komt dan ook nog als een enorme trap na.

Zielig!

1:31 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Amen

5:58 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Anoniem, de trol heeft 100% gelijk! Ik ken je ook zo ja. Is toch helemaal niet erg wat ze schrijft, verhelderend vind ik dit. Boontje komt om zijn loontje zou ik zeggen.

7:18 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Nee, is ook niet erg. Ik ken mijzelf ook wel een beetje. En wat zelfspot kan nooit kwaad. Maar om nou te schrijven dat er een enorm lelijke knol op de foto staat, dat vind ik nou niet aardig. Jij wel dan?

10:20 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Tsja, is gewoon een mening, opmerking. Of mag dat ook al niet meer dan? Het gaat mij niet om het gelijk...wel om mijn mening gewoon te mogen en kunnen zeggen. Jijzelf blaast alles enorm op...zodat het lijkt alsof ik heeeeel wat zeg. Valt best mee allemaal. Je maakt het zelf super dramatisch allemaal. Mooie bijnaam voor je: Drama queen. Het hoeft toch niet altijd aardig te zijn? Dat bedoel ik nou met dat penny gedoe.

De Trol

1:48 p.m.  
Blogger De Kleuterjuf zei...

Is dit nu diezelfde zieligerd die het eerder op mij gemunt had omdat ik (nog steeds!) vond dat dat mens op die foto in die binnenbak d'r cappie zo stom ophad??? Mocht je niets van zeggen, want dan was je jaloeeeeers!!
Zo..........change of heart, Trol??
Of gewoon jaloeeeeers!!!!!!

7:49 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Wel trolleke, even op je laatste schrijfsel hier reagerend. Ik vind niet dat ik er heeeel wat van zeg en de boel opblaas. Dat is jouw interpretatie. Ik vind het alleen niet zo aardig en weinig respectvol om je zo uit te laten over iemand anders paard/kind/hond of whatever.

Natuurlijk ben je welkom om je mening te geven. Hoeft ook niet altijd aardig te zijn. Ik ben ook geregeld van de botte, recht voor zijn raap en niet al te tactisch. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik heb het idee dat er één groot verschil is. Ik probeer het wel te zijn en baal als ik mensen onbedoeld kwets. Jij laat het hier lijken alsof het je recht is om maar gewoon als een olifant door de porcelijnkast te lopen.
Genoeg hierover.
Er zijn verschillen tussen ons en dat is ook goed. Anders hadden we niets om pret over te hebben. Lekker blijven rellen girl.

8:02 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage