Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

vrijdag, februari 01, 2008

In januari !?

Wordt ik nou zo oud dat ik in mijn geheugen moet gaan graven op zoek naar winterweer...? Toen we een hol groeven in een opgewaaide sneeuwberg waar we dagen in speelden. Of er zoveel ijzel gevallen was dat we op straat konden schaatsen en dat de moonboot in no time mode was omdat het 20 graden vroor.
Toch ging ik op mijn fietsje naar school, dat was bij ons thuis heel gewoon. Wel droeg ik dan twee van die palestijnse sjaals, één om mijn hoofd en één om mijn hals een dikke trui een warme jas en dikke sokken. Op school aangekomen had je dan koude voeten en dus liep je een poosje zonder schoenen rond dan werden ze wel weer warm. En wanten voor de handjes want die waren warmer dan handschoenen. Het liefste van die suede met "schapenwol" aan de binnenkant. Het knerpende van de fietsbanden in de sneeuw. Als je er een beetje aan gewend raakte dan kon je in de sneeuw prima fietsen en was je vaak sneller dan met de auto, laat staan de bus.

Ik verlang er naar, naar zo'n winter. Zo'n winter waarin het buffelen is met emmers water en bevroren waterbakken. Waarin de mensen elkaar weer eens moeten helpen. Een winter waarin de klagende pubers genezen worden van hun ideeen over wat koud is. Een winter waarin al het lopend, kruipend, stekend ongedierte kapot vriest, een winter waar je nog eens over na kunt mijmeren.
En dat is nou net wat ik nu aan het doen ben, lekker warm bij de kachel omdat het één dagje wat gurig is bij 4 graden celcius. Tssss

5 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Nou ...ik vind het toch niet erg dat de Koning Winter een beetje liever voor ons is .
Ook ik moest als kind altijd op de fiets naar school ,we hadden thuis geen auto,nu ga ik ook altijd op de fiets naar het werk,hoewel ik nu wel een auto heb .
Maar kan niet zeggen dat ik het mis dat mijn tenen altijd los in mijn laarsjes lagen en als ik dan thuis kwam dat het nog pijnlijker (hoe was het toch mogenlijk) werd doordat mijn vader de kachel altijd rood aan het brullen was tot wel 30 graden ....doet hij overigens nog steeds....
Nee ik ben geen wintermens ook geen zomermens trouwens geef mij maar fijn de lente en herfst...

7:13 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

NEEEEEEEEEEEEEEEEE, ZOOOOOOOOOOOOON!!!!!!!

10:49 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Zoon??? Oh je bedoelt zon. Tja ik zei wel dat het echt koud mag zijn, maar niet hoe lang dat dan moet duren...

11:09 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

O ja, die winter herinner ik me ook nog wel, dat we op straat schaatsten, maar dat was er maar één, in al die jaren. En op de fiets 15km door de sneeuw naar school, alle sneeuw blijft achter je dynamo hangen die dan gaat slippen dus ook nog zonder licht, k heb het nooit echt koud gehad; als je maar hard genoeg doorfietst hahaha. Heerlijk (t is 19ºC hier vandaag hihi)

2:15 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Oké dan:
Zohohohohohohohohohohohohohohohohon!!!!!!!!

Elke dag weer!! Tilburg by the sea, heerlijk. Wat nou klimaatprobleem???!

6:41 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage