Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

vrijdag, februari 08, 2008

De juiste volgorde

Het lenen van spullen is altijd een risico. Daarom houd ik er ook niet zo van om zaken te lenen. Uitlenen kan me vaak niet zoveel schelen, maar lenen is eng. Er kan van alles mis gaan.
Ik zin al een poos op manieren om Ocho te trainen de trailer op en af te lopen zonder gemekker. Maar zonder eigen trailer is dat lastig. Eens een keer oefenen is niet genoeg om het ook te laten beklijven.
Er zijn erg lieve mensen op de rijvereniging waarvan ik tijdens haar les, hun trailer mocht proberen. Ik kan ook zo naïef zijn want wat kan er nou kapot gaan aan een trailer??

Het werd een heel gedoe. We denken dat Ocho ooit zijn kop gestoten heeft bij het betreden van de trailer want als zijn hoofd en boeg er eenmaal goed in zijn maakt het hem niet meer zoveel uit. Maar voorlopig is het twee stappen op de laadklep en dan weer terug. Met vereende krachten van de directeur, de lieve meneer, mijzelf en een zweepje lukte het toch. Dat was één...
Het er af halen dacht ik wel even alleen te kunnen. Als ik beter nagedacht had dan had dat misschien ook wel gelukt. Maar ik dacht niet na en dat is meestal fataal als je met paarden werkt. Ik voel mij ZO dom, schuldig, vol schaamte....
De juiste volgorde is: paard losmaken, klep naar beneden, stang er achteruit. Paard vastpakken en voorzichtig in zijn teruguit. En wat doe ik, klep naar beneden, stang er achteruit... Ocho komt vast naar achteren, gaat hangen, breekt los, knalt knoer hard met zijn hoofd tegen het mijne en gaat op zijn gemak de omgeving eens een beetje verkennen.
Dat ik nu een hechtstrippie op mijn wenkbrauw heb dat kan me niet zo schelen. De lieve meneer zou naar de boerenbond gaan en even nieuwe paniekhaken halen en die er weer aan zetten, zo weer gefixt.
Maar dat dus door mijn doen de boel kapot getrokken is daar kan ik dus van wakker liggen, diepe schaamte. En dan heb ik het nog niet over allerlei rampscenario’s die Ocho in geschrokken toestand hadden kunnen overkomen.
Nee dat was dus de laatste keer dat ik het zo aangepakt heb en ik zin maar weer verder over manier waarop ik het toch kan oefenen met de Otch (die ik nog niet helemaal vergeven heb).

6 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Marie, je kunt ook gewoon oogschaduw kopen hoor...je hoeft niet iedere keer je ogen bont en blauw te laten kneuzen!! Joycekes X

6:39 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Wahahahaha, deze blijft wel langer zitten!

6:52 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Geloof dat je hier echt Marie voor moet heten... Hoe krijg je t toch voo r elkaar??!

8:22 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Mrie heb maar geen schuld gevoelens hoor denk niet dat je de eerste en ook zeker niet de laatste zal zijn geweest.
Een ding is zeker nu vergeet je het nooit meer !
Vind je een stoere meid die gewoon een beetje te enthosiast en trots op haar paardje was vandaag .
Gewoon weer lekker met de Otch aan de gang gaan alsof je neus bloed uhhh oog bloed ...hihihi

11:10 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Kan Rodzj het geheel niet even in 'balans' brengen ????

6:40 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Rodzj??? Wie bedoel u?

6:55 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage