Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

maandag, januari 21, 2008

Grondwerk

Ik heb een tic. Ik kan namelijk het verschil tussen links en rechts niet vasthouden. Ik moet elke keer weer nadenken wat wat nou is. Dat geeft dan een heel klein stukje vertraging in het reageren. Bij het rijden heb ik daar wat op gevonden. Ik heb een afspraakje met de juf dat we het hebben over binnenkant en buitenkant. Dat is in de bak namelijk heel makkelijk. Ocho lijkt op zijn baas, of de baas lijkt op hem natuurlijk, al lijkt mij dat gezien het leeftijdsverschil wat onlogisch. Hij kent ook het verschil niet tussen links en rechts.
Als hij rechtsom loopt kan hij gewoon niet in de juiste galop aanspringen. Volgens de juf doe ik alles goed en moet hij dit gewoon even leren. Maar gezien mijn tic vraag ik mij af of ik een of andere hulp soms per ongeluk verkeerd om geef. Ik vind het ook nog eens lastig om te voelen of Otch goed galoppeert. Daar heb ik nu ook wat opgevonden. Ik longeer met twee lijnen wat, hoewel het niet onze hobby is, wel duidelijkheid geeft. Het is zo knap van Ocho dat hij ondanks een kleine cirkel en een flinke stelling toch nog verkeerd aan kan springen...
Longeren is een gedoe, zeker met twee lijnen en een paard wat niet snapt waarom steeds terug moet komen als hij net aanspringt. Aangezien er buiten alleen nog maar blubber rest, lekker droog in de bak. Word ik er op aangesproken dat ik geen cap draag terwijl ik in de bak bezig ben...???? Nooit geweten dat dat ook zou moeten als je niet op een paard zit. Maar als je naar het bord kijkt dan zou je het zo kunnen stellen ja...
Zie je het al voor je, alle instructeurs, mensen die door de bak lopen om even naar het toilet gaan, en onderhoudsmensen die even in de bak iets willen doen...Misschien zijn ze bang dat het dak naar beneden komt of zo....

17 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

En wat vond Rogier ervan dat je wéér je cap niet ophad?? ;-)

6:16 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

welke imbeciel heeft dat nu weer tegen je gezegt ????
Ik neem aan dat je toch wel even tegen gas hebt gegeven he ?

7:23 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Weet je waarom dat is?? Zodat niet alleen de lui òp een knol er als een debiel uitzien! Staat namelijk zóóóó inteligent zo'n dop op je knar...... Dit is gewoon om het 'wij'gevoel te versterken! Niks persoonlijk dus Mrie ;o)

9:17 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

9:17 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Nee, nee het was geen imbeciel, al vond ik het wel raar. Misverstand is later natuurlijk gewoon even uitgepraat maar dat stond niet zo lekker in de blog en dus liet ik dat even achterwege.

12:08 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Het lijkt me wat overbodig, om een cap te dragen als je niet op een paard zit.
Dat hele cap gedoe is trouwens schijnveiligheid, want als je met je knar tegen de bakrand valt, doet die cap ook niet veel.
Maar dat is een discussie die we hier maar niet moeten gaan voeren.

7:04 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Interesting.... van wie is het verwijderde bericht??? ;)

7:11 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Tsja Yvie, dat is voor jou een vraag ...... en voor mij ook.

1:49 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Oh gelukkig... was al bang dat ik jaloers moest worden ;)

6:07 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

nee was een dubbel geplaats bericht van de Kleuterjuf ....hmmmm ik check volgens mij Mrie zijn Blog iets te vaak als ik dat wist ....en jullie niet denk toch maar dat ik moet gaan afkicken

8:12 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ha ha, Happy Appy!!! =D
Klinkt inderdaad een beetje verslaafd ;)

Maar dank je, nu kan ik vanavond gewoon rustig slapen!!

10:15 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hé Happy Appy, ben me van geen kwaad bewust hoor! Ik heb bij mijn beste weten geen dubbel bericht geplaatst.... Ik weet dat ik mij best eens kritisch uitlaat maar zeker gezien de uitleg van Mrie wil ik dit graag rechtzetten! Ben me van geen kwaad bewust! Oké de plaatsingstijd is hetzelfde maar ik was mijn handen in onschuld!
Mrie, help.......!!!

9:36 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Kleuter juf het heeft niks met de reaktie temaken en was gewoon 2 x het zelfde dus waarschijnlijk gewoon 2 x aangeklikt

10:33 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Oké HA (ben steeds geneigd er Appie Happie van te maken ;o), bedankt voor je info, kan ik net als Yvie weer gerust slapen. En fijn dat Mrie me dus geen imbiciel vind! Blijft over het raadsel wat ze dan met wie heeft uitgepraat... Mogen we vast niet weten!

11:16 a.m.  
Blogger Mrie zei...

Nou gewoon, met de meneer die tegen me zei dat ik een cap op moest nog maar eens zonder paard aan een touwtje gepraat over wat nou de bedoeling was van zijn opmerking. Hij sputterde nog wat en vond dat ik zo fel naar hem gereageerd had. (sjorrie) Maar mijn argumenten dat dan ook alle instructeurs en anderen en butsmuts op moeten sloeg wel aan. Hij was gewoon een beetje te bezorgd en ik was gewoon een beetje te fel... Klaar....

6:15 p.m.  
Blogger Mrie zei...

@ de kleuterjuf; Jawel je had per ongeluk twee keer gepost en dan kloppen de statistieken niet meer hè....

6:17 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Probeer met eens met dubbele lijnen en dan contrastelling (naar buiten dus), wil nog wel eens helpen met aanspringen in de goede galop. Kun je trouwens ook met rijden doen, bv. van E naar C, contrastelling bij C en galop hulp geven.

1:26 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage