Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

maandag, januari 14, 2008

Uithuilen

Tegenwoordig is het zo dat er in allerlei bedrijven en scholen een vertrouwenspersoon aangesteld is. Als er iets niet in de haak is dan kun je daar naar toe en dan moet je hopen dat die persoon ook werkelijk te vertrouwen is en je een stukkie verder kan helpen. Ook in het dagelijks leven zijn er vertrouwenspersonen, je lief, je vriendinnen, vrienden, familie enzovoort... Dan moet je wel altijd uitleggen wat er nou aan de hand is, en praten hè. Praten moet... en overleggen...
Soms wil ik dat niet, dan moet er gezwelgd worden. Het kloterig en dat is nu eenmaal zo. Ik weet al dat praten niet meer helpt. Ik weet al dat gezelschap me alleen de toestanden onder het kleed doet vegen want ik laat het niet zien. Onwil, schaamte, er geen gat meer in zien. Het hoort allemaal bij dit gevoel, bij deze toestand.
Gelukkig is er dan een vertrouwenspaard waarbij er gewoon even uitgehuild kan worden. Een die geen vragen stelt en gewoon staat te bedelen om zijn bal en knabbelt op zijn stro. Waar even tegen aan gehangen kan worden en die een wollige warme vacht heeft. Zijn snoet tegen mijn gezicht, zijn ogen zoeken de mijne en dan voel ik me weer even rustig. Gewoon even samen en even niets.

3 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

heb hier geen woorden voor......

4:28 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Boehoeoeoe...ik zou wel willen dat ik mijn warme vachtje nog had Mrie. Ik heb wat afgebruld bij mijn beste zwarte vriend..Rintje. En dat is voor ons paarden gekken, een goeie remedie ja. Helaas moet ik het nu doen met een ietwat kleiner wollig warm vachtje. Maar ja, tekkels zijn ook gaaf om bij uit te huilen, vooral die van mij. Hihi... dikke kus voor jou X

4:58 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Doe mij ook zo'n paard...
Knuffel voor jou, omdat dit stukje vast naar aanleiding van iets is..

7:43 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage