Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

vrijdag, maart 21, 2008

Schobberdebonkerig

Mijn man gebruikt wel eens Bargoense woorden. Bargoens of dieventaal is een term voor de geheimtaal die in Nederland in de eerste helft van de twintigste eeuw werd gehanteerd door lieden aan de zelfkant van de maatschappij, zoals leden van de onderwereld, landlopers en rondtrekkende handelaren. Woorden als knaak, joet en patjepeeër. Het woord waar mijn man het meest van houdt is schobberdebonkerig. Hij kan dat ook fijn vaak gebruiken want het betekent zoveel als slordig werk leveren. En dat doe ik echt nooit... Daarom wil ik ook echt goed oefenen voor de wedstrijd in april. Ik wil in elk geval ‘alles’ goed afwerken en dat is een echte uitdaging voor me. Oefenen oefenen oefenen... Trailer oefenen... hij loopt er al aardig op, vooral als hij brokjes in het verschiet heeft. Oefenen op formuliertjes... ze zijn op de post gedaan. Oefenen op de proefjes... echtwel zweten. Oefenen op vlechtjes...

Daar oefen ik nou al sinds de kleuterschool op, maar het blijft moeilijk. Ik weet niet of het komt omdat ik linkshandig ben maar ik vlecht blijkbaar anders dan andere mensen. Ik vlecht namelijk onderdoor in plaats van bovendoor. Mijn vlechtjes worden ook altijd krom, te strak en schieten aan het einde los... En vlechten moet dus ook gedaan worden voor de wedstrijd. Na een boel zuchten, steunen en mijzelf afvragen waarom ik dit ook eens weer eens wilde was ik trots op het resultaat. Toch moet ik nog heel veel oefenen, heel veel. Ocho werd met zijn nieuwe kapsel uitgelachen in de rijhal. Er zaten knotjes in zijn manen, schobberdebonkerig, maar ze zaten er in!



5 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Applaus voor en dappere poging zullen we maar zeggen!

Jij dacht vast: snel dat stukkie lanceren voordat Yvie nog meer verpest met dr bij de handte opmerkingen bij jouw artikeletjes??! :)

schrok nog bij je één t/m acht plaatje: lijkt wel of ze Bradaigh gebruikt heeft als oefenpeerd. Maar toen zag ik die blondie op het eind en dat ben ik niet...! Pfoe, dan kan het Bradaigh ook niet zijn ;) ha ha.

Maar euh... had je niet gelijk een gebruiksaanwijzing kunnen zoeken voor een hengstenvlecht? Dan ga ik binnenkort misschien ook eens aan het prutsen!

Hoewel ik een grote stoere vlecht zoals de kleuterjuf ze maakt ook wel wat vind hebben. Maar daar heeft Bradaigho'tje weer wat weinig 'behang' voor ;)

Ik zag overigens een topic op Bokt over vlechtjes, of die nou rechts of links moesten... dacht nog bij mijzelf 'echt een vraag voor Marie', zal eens kijken wat de algemene Bokt-mening hierover is... en je raadt het al: het topic ís van Marie... *zucht*

Ik zit vanavond geloof ik op mijn praatstoel, hi hi.

9:57 p.m.  
Blogger e&v zei...

heej marietje:D ik heb ok wedstrijd in april:D
als je wil wil ik je wel voorlezen bij het oefen of bij de proef het is een aanbod hoor hoeft niet haha:P ik ben er weer weg van mijn prive les ging echt super goed! ik begin een beetje door te krijgen hoe ik hem nageefelijk kan houden haha:D en hoe gaat met otje? hij is zo schatiig!! nou ik ben weg doei doei(K) eef

11:20 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

ach guts werd " de otch" uitgelachen ? Ik ben trots op je dat je zo volhoudend bent hoor en vind het echt top dat je wedstrijden gaat starten
over een tijdje zullen ze " PUR" worden als ze die "blauwschimmel " van je zien !

10:30 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Oefening baart kunst Mrie! Ik vind het ook moeilijk mooie vlechtjen maken. Bij mij steekt er ook altijd van alles uit..of de een is dikker dan de andere. Maar hoe vaker je het doet, hoe beter het gaat. Net zoals met rijden eigenlijk he? Suxxes met de wedstrijd in april!! Ik zal een kaarsje aansteken ok? Komt allemaal goed! X

11:11 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ik noem dat ook wel "labberdepoepie".

8:55 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage