Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

donderdag, maart 20, 2008

Stapel


Binnenkort, of eigenlijk nu, moet de belasting weer ingevuld worden. Zo’n werkje wat het liefst honderd keer voor ons uitgeschoven wordt. Überhaupt het opruimen van alle ‘wel’ nuttige post is op de een of andere manier moeilijk. Het worden steeds van die stapels en dan heb ik er helemaal geen zin meer in. De niet nuttige post is simpel, die trek ik open en gooi ik bij het oud papier, en schoon is uw kunstgebit... Lastig zijn ook de stukken waarvan ik me afvraag of ze eigenlijk wel nuttig zijn, telefoonrekeningen bijvoorbeeld. Moet je die nu bewaren en als je daartoe besluit, hoe lang dan en waar?
Ik krijg er een nieuwe administratie bij. Naast Ocho’s eigen rekening krijgt hij ook een heuse eigen wedstrijdadministratie. Startkaart en coupons, oh ja en de rekening daarvan natuurlijk. Het voeren van de administratie is niet zo heel moeilijk. HappyAppie heeft het me zo’n vijftig keer uitgelegd en nu snap ik het. Het probleem zit er meer in dat ik iets moet gaan verzinnen waardoor ik het in mijn administratie ook weer terug kan vinden als dat nodig is. Het is me al zo vaak gebeurt dat ik iets keurig opberg en er een goede plek aan geef om het vervolgens nooit meer terug te vinden. (Of pas als het te laat is). Ik raak de zaken niet kwijt, maar vergeet steeds waar ik het op geborgen heb. Een beetje als een eekhoorn of ekster dat doet met de wintervoorraad. Daar had ik vroeger nou nooit last van.
De beste plek is daarom misschien nog wel op de stapel, daar kom ik namelijk nog wel eens als ik weer eens iets zoek. Belastingpapieren of zo...

12 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Je hebt tegenwoordig allerlei bewaarmapjes in alle soorten en maten , maar ja, ik moet daarin ook nog het handigste systeem ontdekken.
Ordners of toch maar een plastic mapje met aparte vakjes of een hangmappensysteem. Heb het allemaal, en kan over het algemeen prima alles vinden, alleen groeit die administratie nog steeds de pan uit...

Tja, gewoon eens in de zoveel tijd doorspitten en opschonen (ben ik al een tijdje mee bezig, af en aan). Succes met de stapel :)
X
Claudia

5:05 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

En pas op voor het vlechten!! Vergt ook een hele planning en voorbereiding! Leuk joh, wedstrijden!!

6:21 p.m.  
Blogger carlijn zei...

hey mrie,
heb me eindelijk ook aangemeld, kan me nu ook af en toe laten horen...
dus je gaat wedstrijden rijden?? leuk joh, ben jaloers.....
x carlijn

6:41 p.m.  
Blogger carlijn zei...

is vasiertje trouwens definitief verkocht?? zag namelijk op de foto bij de "slopers"dat hij een blauw halster om had en volgens mij zijn voorpluk ingekort-->> (belachelijk)....

6:44 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

grappig Mrie dat Calle Ocho als blauwschimmel staat geregistreerd .
hmmmmm dat heb jij ook een mislukte schimmel !!!


Leuk dat je je hebt aangemeld Carlijn !

7:17 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hoi Carlijn! :D
Bradaigh en Vasier zijn in elk geval nog steeds de beste vriendjes... verder weet ik t eigenlijk niet...

7:51 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Nee, ik heb geen mislukte schimmel, ik heb een echte schimmel. Duh...!

Geen idee Carlijn, volgens mij is ie niet verkocht hoor....Maar wat weet ik er nou van.

Yvie,je loopt vooruit op de volgende blog. Dat kan niet hoor, dan moet ik weer een ander onderwerp verzinnen.

8:14 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Oh sorry, nou je zou natuurlijk ook over groene speelpenissen kunnen schrijven, heb je uuuuuren lang plezier van ;D

En schimmelen kan Ocho wel ja!

8:50 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ik heb wel een goeie tip denk ik ... Ik ben ook zo'n chaotisch met papieren altijd ja, herkenbaar Mrie!! Ik heb ooit bij de Action van die bakjes, zwart, wit what ever..gekocht. Van die op elkaar stapel bakjes.. . Nu heb ik dus nog steeds stapeltjes, maar wel geordende stapeltjes, in de bakjes. Ieder bakje heeft nu zijn eigen stapeltje. Idee? Bij de Action kost dat geen drol. Ik vind het fijn, en kan voortaan alles ineens terug vinden! En da's uniek hoor voor mijn doen!! X

11:00 a.m.  
Blogger Mrie zei...

Gullie snapt het niet. Ik heb wel systemen en mapjes en bakjes. Maar ik kan me nooit herinneren waar in wel bakje of mapje ik m'n paperassen dan gestopt heb... Zucht. Ik wordt oud...

7:40 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

De oplossing is simpel : maak een lijst der lijsten.
Op deze lijst zet je alle lijsten die je hebt, en daarachter waar je de desbetreffende lijst kunt vinden.
Alleen ..... waar leg je die lijst der lijsten dan weer ?

8:54 a.m.  
Blogger Mrie zei...

Jij snapt het....
Je wordt ook al oud hè

8:29 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage