Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

woensdag, maart 19, 2008

Uitslag

De veearts had wat informatie voor me. Uit de mest bleek geen wormbesmetting maar uit het bloed wel. Die tegenstelling is raar. Het kan zijn dat Otch in zijn jonge jaren een hevige besmetting heeft gehad waardoor hij nu op enkele wormen al heftig reageert. Door de parasitaire besmetting is zijn darm chronisch ontstoken. Daardoor neemt hij niet voldoende voedingstoffen op en heeft hij bloedarmoede gekregen.
Informatie over het soort wormen kon de veearts niet geven, het kan van alles zijn. Van lintwormen tot kleine strongolieden. Van bloedworm tot aarsmade. De veearts heeft in haar wijsheid een flink pakket middelen voor Ocho klaargezet.
Supplementen om hem een energieboost te geven, antibiotica tegen de ontsteking. Een middel om zijn darmen wat rust te geven en twee spuiten Equimax om hem in een korte kuur nogmaals heel goed te ontwormen. De komende dagen ga ik dus zijn mest heel goed in de gaten houden om te kijken of er enge beesten of ander gespuis afkomen. Getverdegetver ik krijg daar hele vieze beelden bij. Krioelende glibberige massa in groot en klein of alleen maar erg lang en gelobt, wittig/groen of rood, spagetti in poep in plaats van rode saus. En als ik wat beestachtigs aantref dan is dat niet vies, maar informatief...

5 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Fijn dat je nu in iedergeval eindelijk weet wat er met Ocho aan de hand is !
Enne laten we hopen ( als er wormen afkomen _)dat de wormen niet meer krioelen maar er dood uitkomen !
Dyaco heeft ook een paar jaar geledenen gehad dat hij veel spoelwormen had terwijl hij altijd goed en optijd ontwormd was ze kwamen gewoon in zijn poep mee naar buiten ...naja kan er gewoon weinig aan doen!

9:20 p.m.  
Blogger e&v zei...

heej marie echt super gave blog ik heb der ook maar is een geopend:P
ik vind een blog echt super leuk ik dacht zal ik ook maar is een beetje bijgaan houden wat ik met vedor doe en zo mischen krijg ik nog super geweldige tips van iemand die reageert! en kan ik daar veel mee groetjes eef(K)

9:54 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Sjonge, wat die glibberaars al niet te weeg kunnen brengen zeg! In ieder geval wel een gerust gevoel dat je nu iig weet wat het is en dat je er wat aan kan doen!

Ik hoop dat Ochotje snel weer opknapt.....fruitmandje?????

Groetjes en beterschap voor beide!

Es

9:55 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Dan is hij zo weer het paardje!

12:37 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Gelukkig weet je de oorzaak van alle ellende.Ocho zal weldra weer snel opknappen.

1:13 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage